Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
139 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-25 10:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (968) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4022) |
SM ISO690:2012 PRISECARU, Luminița. Formarea personalității elevului prin educația axiologică . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 4(140), pp. 6-9. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8289025 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(140) / 2023 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.8289025 | ||||||
CZU: 37.015 | ||||||
Pag. 6-9 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problema formării personalității elevului prin educație axiologică este abordată din perspectivă teoretică și praxiologică, dar și normativă, la nivel de principiu de politică școlară, consacrat în România și în Republica Moldova. Din perspectivă teoretică, educația axiologică are în vedere trei categorii de valori pedagogice implicate direct în formarea elevului: valorile-scop, valorile-normă și valorile-mijloc. Din perspectivă praxiologică, reprezintă fundamentul principal al elaborării curriculumului școlar centrat asupra finalităților educației. Dimensiunea axiologică a curriculumului actual este accentuată în principalele documente de politică a educației elaborate în ultimi ani, raportate în mod activ la competențele-cheie. Din perspectivă normativă, educația axiologică devine un principiu de politică școlară implicat în acțiunile care conduc la proiectarea curriculară a procesului de învățământ. Practic, educația axiologică se afirmă ca principiu de acțiune aflat „în căutarea unor noi valori”: etice și intelectuale, profesionale (tehnologice) și artistice, politice (democratice) și comunitare (naționale și internaționale), orientate spre „un umanism științific, pentru creativitate și angajare socială”. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie axiologică, valori, dimensiune axiologică a curriculumului, autonomie morală, educație responsabilă, axiological education, values, axiological dimension of the curriculum, moral autonomy, responsible education |
||||||
|