Articolul precedent |
Articolul urmator |
279 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-05 17:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.733+37.015.3 (1) |
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (938) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950) |
SM ISO690:2012 MĂRGĂRINT, Tatiana. Aspecte epistemologice privind dreptul la educație a copiilor în situație de stradă. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 96-97. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
|||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | |||||||
|
|||||||
CZU: 342.733+37.015.3 | |||||||
Pag. 96-97 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Cercetarea dată își propune o evaluare a gradului respectării drepturilor copiilor în situație de stradă în școli. Acestor copii li se încalcă dreptul la educație de calitate de către unele cadre didactice, aceasta deoarece ei au rămas în urmă cu însușirea materiei, nu dispun de rechizitele necesare la ore, sunt din familii social-vulnerabile, resping prin igiena lor precară etc. Unele cadre didactice etichetează, discriminează, ignoră copiii din această categorie. Încălcarea dreptului la educație în cadrul instituțiilor de educație este o ilegalitate gravă care necesită a fi pedepsită. Managerii instituțiilor sunt responsabili de gestionarea cazurilor de discriminare, etichetare, ignorare a copiilor în cadrul lecțiilor. Ședințele cu profesorii ar trebui să reflecte și această componentă – drepturile copiilor în situație de risc și a copiilor în situație de stradă. Unele instituții de învățământ: gimnazii, licee se declară a fi prietenoase copilului și ar fi extraordinar dacă această prietenie ar viza toți copiii fără de excepție. |
|||||||
Cuvinte-cheie dreptul la educaţie, copiii în situație de stradă, educaţie, discriminare, scoli, the right to education, street children, education, discrimination, schools |
|||||||
|