Aspecte epistemologice privind dreptul la educație a copiilor în situație de stradă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
279 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 17:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.733+37.015.3 (1)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (938)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
SM ISO690:2012
MĂRGĂRINT, Tatiana. Aspecte epistemologice privind dreptul la educație a copiilor în situație de stradă. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 96-97. ISBN 978-9975-159-95-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 5-a, 2022
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022

Aspecte epistemologice privind dreptul la educație a copiilor în situație de stradă

Epistemological aspects regarding the right to education of children in a street situation

CZU: 342.733+37.015.3

Pag. 96-97

Mărgărint Tatiana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 25 iulie 2023


Rezumat

Cercetarea dată își propune o evaluare a gradului respectării drepturilor copiilor în situație de stradă în școli. Acestor copii li se încalcă dreptul la educație de calitate de către unele cadre didactice, aceasta deoarece ei au rămas în urmă cu însușirea materiei, nu dispun de rechizitele necesare la ore, sunt din familii social-vulnerabile, resping prin igiena lor precară etc. Unele cadre didactice etichetează, discriminează, ignoră copiii din această categorie. Încălcarea dreptului la educație în cadrul instituțiilor de educație este o ilegalitate gravă care necesită a fi pedepsită. Managerii instituțiilor sunt responsabili de gestionarea cazurilor de discriminare, etichetare, ignorare a copiilor în cadrul lecțiilor. Ședințele cu profesorii ar trebui să reflecte și această componentă – drepturile copiilor în situație de risc și a copiilor în situație de stradă. Unele instituții de învățământ: gimnazii, licee se declară a fi prietenoase copilului și ar fi extraordinar dacă această prietenie ar viza toți copiii fără de excepție.

The given research proposes an evaluation of the degree of respect for the rights of street children in schools. These children's right to quality education is violated by some teaching staff, this is because they have fallen behind in mastering the subject, they do not have the necessary supplies in class, because they are from socially vulnerable families, they are rejected by their poor hygiene, etc. Some teachers label, discriminate, ignore children from this category. Violation of the right to education in educational institutions is a serious illegality that needs to be punished. Institution managers are responsible for handling cases of discrimination, labeling, ignoring children in lessons. Meetings with teachers should also reflect this component – the rights of children at risk and street children. Some educational institutions: gymnasiums, high schools declare themselves to be child-friendly, and it would be extraordinary if this friendliness targeted all children without exception.

Cuvinte-cheie
dreptul la educaţie, copiii în situație de stradă, educaţie, discriminare, scoli,

the right to education, street children, education, discrimination, schools