Articolul precedent |
Articolul urmator |
138 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 10:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
351.74:004 (2) |
Activități specifice administrației publice (1075) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184) |
SM ISO690:2012 ZELENSCHI, Angela. Necesitatea dezvoltării abilităților soft în formarea inițială a ofițerilor de poliție. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 94-95. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 351.74:004 | ||||||
Pag. 94-95 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Un obiectiv important al sistemului de învățământ superior este asigurarea cu cadre de înaltă calificare, capabile să-și îndeplinească misiunile specifice domeniului profesional. Consolidarea serviciilor de poliție bazate pe respectarea drepturilor omului, profesionalismul ofițerilor de poliție și colaborarea eficace cu cetățenii, necesită un efort de motivare a studenților de a-și dezvolta atât competențele tehnice, de calificare în domeniul profesional – hard skills, cât și acalităților denumite soft skills, ce contribuie la dezvoltarea personalității, sporirea eficacității activității și dezvoltarea unor relații interumane de colaborare la locul de muncă. Modelul abilităților soft include gândirea critică, creativitatea, flexibilitatea, rezolvarea problemelor prin găsirea și implementarea unor soluții, asumarea responsabilității, integritatea, leadershipul, comunicarea eficientă, gestionarea constructivă a conflictelor, orientarea spre obținerea de rezultate etc.Dezvoltarea abilităților soft a studenților necesită crearea anumitor condiții de organizare a procesului educațional, în care cadrul didactic ar avea posibilitatea să-și asume rolul de coach, iar studenții ar beneficia de un anumit grad de libertate în realizarea lucrărilor la cursuri. În desfășurarea activităților didactice este important să se ofere posibilitatea studenților să-și poată argumenta poziția, să reflecteze asupra unei experiențe de învățare și să proiecteze modele de evaluare a procesului de interacțiune în realizarea sarcinilor de grup. În condițiile actuale este necesar de a dezvolta capacitățile studenților de a acționa și de a aplica în practică cunoștințele obținute. |
||||||
Cuvinte-cheie abilități soft, formare, ofițer de poliție, student, soft skills, formation, police officer, student |
||||||
|