Articolul precedent |
Articolul urmator |
157 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-10 21:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+001.89 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1147) |
SM ISO690:2012 ŢURCAN, Nelly. Educația gândirii critice ca bază a dezvoltării durabile bazate pe știința deschisă. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 87-88. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+001.89 | ||||||
Pag. 87-88 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Secolul al 21-lea solicită resurse umane competente și de înaltă calitate. Problema dezvoltării gândirii critice devine importantă în politicile educaționale internaționale și naționale ca mijloc de promovare a cetățeniei active și, la rândul său, a dezvoltării durabile. Gândirea critică este una dintre cele mai dificile competențe pentru formarea profesională, dar totuși ea este una dintre competențele cheie ale educației pentru dezvoltare durabilă. Deși sunt relativ puține cercetări privind relația dintre abordările didactice și competențele de durabilitate, este cert că modalitățile alternative de învățare, cum ar fi învățarea bazată pe proiecte, activitatea și cercetarea multidisciplinară și interdisciplinară, sunt mai eficiente în dobândirea acestei competențe. Astfel de alternative sunt oferite de practicile Științei Deschise. Toate elementele Științei Deschise, inclusiv acces deschis la publicații și date, colaborarea și comunicare deschisă, evaluare deschisă, resurse educaționale deschise ș.a. sunt extensii ale modului tradițional de a obține deschiderea în știință și educație, care minimizează inegalitățile, inclusiv în ceea ce privește accesul la știință, oferind șanse egale, de exemplu pentru acces la rezultatele cercetărilor, colaborare și includerea unor părți mai mari ale societății în știință. Acest lucru facilitează introducerea de noi întrebări de cercetare, promovând astfel gândirea critică, precum și expertiza științifică în societate. Întrucât cercetarea este o parte esențială a învățământului superior, instrumentele Științei Deschise își propune să ajute să echipeze studenții din învățământul superior cu abilitățile de Știință Deschisă de care au nevoie pentru a naviga în mediul de cercetare modern al erei digitale. |
||||||
Cuvinte-cheie educația gândirii critice, dezvoltare durabilă, Știință Deschisă, competențe pentru practicile științei deschise, critical thinking education, sustainable development, open science, competencies for open science practices |
||||||
|