Dialogul dintre generații în contextul educației nonformale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
159 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 00:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+37.06 (6)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. Dialogul dintre generații în contextul educației nonformale. In: Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective, Ed. 1, 9-10 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, pp. 24-30.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective 2023
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective"
1, Chişinău, Moldova, 9-10 decembrie 2022

Dialogul dintre generații în contextul educației nonformale

The dialogue between the generations in the context of nonformal education

CZU: 37.015.3+37.06

Pag. 24-30

Goraş-Postică Viorica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 iulie 2023


Rezumat

Articolul prezintă reflecții de ordin teoretic și practic despre rolul dialogului dintre generații în educația nonformală. Se insistă asupra deplasării accentelor în domeniul socioumanistic de la „conflictul dintre generații”, care, oricum, rămâne, în psihologie, ca o caracteristică fundamentală în psihologia vârstelor, la „solidaritatea dintre generații”. Eforturile conjugate, în acest sens, din partea actorilor educației contribuie la asigurarea bunăstării personale și comunitare și la transmiterea echilibrată a experiențelor și a valorilor perene. Documentele europene și bunele practici la capitolul dat analizează și concretizează această situație.

The article presents theoretical and practical reflections on the role of dialogue between generations in non-formal education. It is insisted on shifting the emphasis in the socio-humanistic field from the "conflict between generations", which remains in psychology anyway, as a fundamental characteristic in the psychology of ages, to "solidarity between generations". The combined efforts in this sense on the part of the actors of education contribute to ensuring personal and community well-being, but also to the balanced transmission of perennial experiences and values. The European documents and good practices in the given chapter analyze and concretize the given situation.

Cuvinte-cheie
dialog între generații, educaţie nonformală, solidaritate intergenerațională, bunăstare personală și comunitară,

dialogue between generations, non-formal education, intergenerational solidarity, personal and community well-being