Valențe formative ale jocurilor digitale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
197 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 19:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025+004 (4)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
GLOBA, Angela, GASNAŞ, Ala. Valențe formative ale jocurilor digitale. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 2(32), pp. 7-19. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v32i2.7-19
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(32) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Valențe formative ale jocurilor digitale

. Educational values of digital games

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v32i2.7-19
CZU: 37.025+004

Pag. 7-19

Globa Angela, Gasnaş Ala
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 12 iulie 2023


Rezumat

Învățarea bazată pe jocurile digitale (Digital Game - Based Learning) este inevitabilă și are la bază două mari premise: (1) transformarea digitală a societății, inclusiv, dezvoltarea inteligenței artificiale, vis-a-vis de nativii digitali (elevii) de imigranții digitali (profesorii) și (2) necesitatea ca instruirea și educația să se reseteze pentru a fi eficiente. În articol sunt scoase în evidență valențele formative ale jocurilor digitale în dependență de tipul jocului digital. Sunt punctate avantajele și riscurile de aplicare a jocurilor digitale în procesul educațional.

Digital Game - Based Learning is inevitable and is based on two big concepts: (1) digital transformation of society, including development of artificial intelligence, vis-à-vis digital natives (students) and digital immigrants (teachers) and (2) resetting training and education to be efficient. This scientific article highlights the formative values of digital games depending on its type. The advantages and risks in applying digital games during the educational process are pointed out.

Cuvinte-cheie
jocuri digitale, jocuri multiplayer, mainframe, caracteristici ale jocurilor digitale, sistem de recompense, valenţe formative, proces didactic, performanţă academică,

digital games, multiplayer games, mainframe, digital game characteristics, reward system, formative valences, teaching process, academic performance