Dicționarele electronice, rețetă de utilizare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
135 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 10:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:004 (39)
Organizarea instruirii (533)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Dicționarele electronice, rețetă de utilizare . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 2-3(138-139), pp. 31-35. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7982191
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(138-139) / 2023 / ISSN 1810-6455

Dicționarele electronice, rețetă de utilizare

The Electronic Dictionary: a User’s Recipe

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7982191
CZU: 37.091:004

Pag. 31-35

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 6 iunie 2023


Rezumat

Posibilitatea de a apela la sursele de documentare electronice este un avantaj al zilelor noastre și presupune competențe provenite din educația digitală corespunzătoare. În acest articol, ne referim la utilizarea dicționarelor monolingve, proces care nu se limitează la butonare și detectare a articolului solicitat. Rețeta de utilizare a unui dicționar electronic presupune respectarea pașilor unei taxonomii cognitive: cunoștințe (asupra tipologiei dicționarelor, a structurii articolelor, convențiilor din interior), abilități și mai ales deprinderi analitice de interpretare a informației detectate și nu în ultimul rând operații de sinteză, creativitate și evaluare. Utilizatorii pot opta pentru un anume dicționar din seria celor explicative, pentru un dicționar de sinonime, pot deduce un sens ocazional sau neînregistrat încă, dar care e perceptibil.

The possibility of consulting electronic sources of documentation is an advantage of the modern age, implying competences gained at the appropriate level of digital education. In our article we shall refer to the use of monolingual electronic dictionaries, a process not limited to mere typing, clicking, and finding the required entry. The recipe for the use of an electronic dictionary involves the steps of a cognitive taxonomy: knowledge (of dictionary typology, entry structure, and internal conventions), abilities, and in particular analytical skills enabling one to interpret the information. Finally, synthesis, creativity, and assessment operations are also involved. The users may opt for a specific dictionary from the defining dictionary range or a thesaurus; they may deduce an occasional or yet unregistered meaning that is nevertheless perceivable.

Cuvinte-cheie
surse de documentare, dicţionar, competenţă, strategie, cuvânt,

sources of documentation, dictionary, competence, strategy, word