Tehnologia învăţării pragmatice a istoriei din perspectiva integralităţii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
118 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-05 18:28
SM ISO690:2012
PETROVSCHI, Nina. Tehnologia învăţării pragmatice a istoriei din perspectiva integralităţii. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 430-440. ISBN 978-9975-88-000-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior
Vol.1, 2014
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior"
1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014

Tehnologia învăţării pragmatice a istoriei din perspectiva integralităţii


Pag. 430-440

Petrovschi Nina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 18 mai 2023


Rezumat

Now, by virtue of major changes is increaslingly telt the need in the educational system to reach a new programming thinking of the learner because the true values of growth with need to stimulate represents our attempts to ,,open‖ up the mentally and act. Precisely this position generates new educational technologies, the problem putting in such a way, to be called totally brain, that we have the tast of ,,lure‖ to leave the state of latency, represented, most effective means of communication of human being with transcendent. Thus, pragmatic learning technology of history in terms completeness is an instruction of use, for the one who learns, plus the use of all senses of during learning, this demonstrated that education as a whole needs a new reference frame.

Cuvinte-cheie
pragmatic learning, focus on learner in learning, technology, strategy, integrity