Articolul precedent |
Articolul urmator |
115 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-30 12:51 |
SM ISO690:2012 PETRENCO, Liuba. Studierea limbii române de către studenţii alolingvi prin imersiunea lingvistică şi culturală. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 426-429. ISBN 978-9975-88-000-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior Vol.1, 2014 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior" 1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 426-429 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Language immersion is an effective method of teaching and learning of a language characterized by the presence of the speaker of other language in an adequate environment for learning a foreign language without harming the mother tongue. The Republic of Moldova is a multicultural and multilingual country, where besides the official language there are spoken the languages of national minorities: Russian, Bulgarian, Ukrainian, Gagauz, etc. The learning of the Romanian language by the minority students, the future teachers of Romanian language and literature in Russian speaking schools through the partial language immersion method allows a functional-communicative learning of the official language at a high level, which contributes to a better understanding of the cultural values of natives and other inhabiting nations, providing mobility on the labour market. |
||||||
|