Motivația ca factor determinant în procesul de predare învățare a literaturii române în clasele primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
139 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.43 (763)
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1512)
SM ISO690:2012
BUZEA, Mariana. Motivația ca factor determinant în procesul de predare învățare a literaturii române în clasele primare. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 3, pp. 313-316. ISBN 978-9975-83-257-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 3, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

Motivația ca factor determinant în procesul de predare învățare a literaturii române în clasele primare

CZU: 338.43

Pag. 313-316

Buzea Mariana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2023


Rezumat

The generation of this millenium is living a time of change, in wich primary school students are also interrogatively looking for new meanings of its existence in communication.As values of prime importance. In the educational practice of the acquisition of the romanian language by the primary school students, the communication in the romanian language. The evaluation of the students communication skills designates the role of the romanian language in the students socialization process, marks the relational context of the comunication as a collaboration contract based on the functional ensemble of the verbal interaction.

Cuvinte-cheie
ability, practice activity, knowledge, attitudes, skills