Principii specifice în formarea competenţei fonologice la studenţi-filologi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
231 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 05:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091:811.111’34 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Limba engleză (689)
SM ISO690:2012
USATÎI, Larisa, BARBĂNEAGRĂ, Alexandra, DERMENJI-GURGUROV, Svetlana. Principii specifice în formarea competenţei fonologice la studenţi-filologi. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 3, pp. 32-36. ISBN 978-9975-83-257-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 3, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

Principii specifice în formarea competenţei fonologice la studenţi-filologi

CZU: 378.091:811.111’34

Pag. 32-36

Usatîi Larisa, Barbăneagră Alexandra, Dermenji-Gurgurov Svetlana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2023


Rezumat

The present article touches upon the application of specific didactic principles which are at the base in forming the phonological competence to the students-philologists. The use of didactic principles is a condition of the efficiency of the teaching-learning-assessment process. Combined harmoniously they ensure acquiring correct and intelligible prounciation – the cover of the language and further successful mastering of the English language. The described specific principles can be implemented when following the didactic path to any foreign language lesson but English in order to obtain a good pronunciation.

Cuvinte-cheie
principle, phonological competence, pronunciation, phonetic units, speech, eartraining, mouth-training, students-philologists