Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-18 16:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338.43 (780) |
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1540) |
![]() DICUSARĂ, Olga. Interculturalitatea abordată în politicile educaționale naționale. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 2, pp. 179-184. ISBN 978-9975-83-254-0. 978-9975-83-256-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţă, educaţie, cultură Vol. 2, 2023 |
||||||
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură" 2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 338.43 | ||||||
Pag. 179-184 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Intercultural education is a current priority of Moldovan society, being reflected in international and national educational policies. The European Reference Framework regarding the system of key competences for lifelong learning, the Sustainable Development Goals, the European Union - Republic of Moldova Association Agreement, the "European Moldova 2030" National Development Strategy, the "Education 2030" development strategy, the Reference Framework of the National Curriculum, the Education Code of the Republic of Moldova, etc. addresses and capitalizes on the intercultural dimension as a necessity of the contemporary world. |
||||||
Cuvinte-cheie intercultural education, Educational policies, national documents, democratic society, rights and equalities, cultural diversity, generally-human values, gender equality, social inclusion, European integration |
||||||
|