Valențe relevante ale competenței socioemoționale în procesul educaţional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
197 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.613.4-057.87+378.015.3+371.136:371.12 (1)
Psihologie socială (983)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
CUCEREAVÎI, Elena, RUSU, Elena. Valențe relevante ale competenței socioemoționale în procesul educaţional. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 2, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 2, pp. 178-182. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p178-182
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2022
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
2, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022

Valențe relevante ale competenței socioemoționale în procesul educaţional

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p178-182
CZU: 316.613.4-057.87+378.015.3+371.136:371.12

Pag. 178-182

Cucereavîi Elena, Rusu Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2023


Rezumat

Realizarea cu succes a procesului educațional solicită un nivel optim de dezvoltare socială și emoţională. Competența socioemoțională este pilonul succesului profesional al cadrelor didactice, fiind direct implicată în optimizează relaţiile interumane și susţinerea procesului educaţional. Prezenţa competenţei socioemoţionale la cadrele didactice, determină profunzimea şi temeinicia integrităţii socioemoționale, incluzând un ansamblu de resurse, abilităţi și aptitudini derivate din emoţii, sentimente, situaţii afective, relații sociale. În mediul educațional competenţa socioemoţională asigură o bună funcţionalitate a însuşirilor comportamentale la nivelul constructelor autoreglării şi a relaţiilor interpersonale.

The successful completion of the educational process requires an optimal level of social and emotional development. Socio-emotional competence is the pillar of teachers' professional success, being directly involved in optimizing interpersonal relationships and supporting the educational process. The presence of socio-emotional competence in teachers determines the depth and soundness of socio-emotional integrity, including a set of resources, skills and abilities derived from emotions, feelings, emotional situations, social relationships. In the educational environment, socio-emotional competence ensures a good functionality of behavioral traits at the level of self-regulation constructs and interpersonal relationships.

Cuvinte-cheie
competenţă, competenţă socioemoțională, cadre didactice, proces educaţional,

competence, socio-emotional competence, teachers, educational process