Problematica managementului tehnologiilor educaționale specifice mediilor de învățare real-virtuale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
173 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:004 (2)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4189)
SM ISO690:2012
RAILEAN, Elena. Problematica managementului tehnologiilor educaționale specifice mediilor de învățare real-virtuale. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 2, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 2, pp. 119-126. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p119-126
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2022
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
2, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022

Problematica managementului tehnologiilor educaționale specifice mediilor de învățare real-virtuale

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p119-126
CZU: 37.07:004

Pag. 119-126

Railean Elena
 
Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

Transformarea globală a sistemului și mediului educațional școlar într-o diversitate de medii de învățare real-virtuale impune condiții specifice managementului teoriei și tehnologiilor educaționale. Scopul acestei lucrări este studiul problematicii managementului tehnologiilor educaționale specifice mediilor de învățare real-virtuale. Metodologia cercetării este realizată prin abordarea metasistemică a tendințelor mediilor real-virtuale în raport cu mediile de învățare real-virtuale. Rezultatele obținute sunt: a) permisivitatea mediilor de învățare real-virtuale nu este echivalentă mediilor real-virtuale; b) în design-ul pedagogic și managementul educațional este important a respecta normele de ontologie în relație cu problemele digitalizării educației. În concluzii este accentuată importanța studiului componentei ontologice a managementului educațional.

The global transformation of the school educational system and environment into a diversity of real-virtual learning environments imposes specific conditions on the management of educational theory and technologies. The purpose of this article is to study the issue of knowledge management in a diversity of learning environments. The research methodology is carried out through the metasystemic approach of the trends of real-virtual environments in relation to real-virtual learning environments. The results obtained are: a) the permissiveness of real-virtual learning environments is not equivalent to real-virtual environments; b) in pedagogical design and educational management, it is important to respect the ontology norms in relation to the issues of digitization of education. In the conclusions, the importance of studying the ontological component of the educational management has been emphasized.

Cuvinte-cheie
mediul educațional școlar, mediu de învățare real-virtual, managementul cunoaşterii, experiențe imersive, realitate extinsă, Metavers, robot humanoid,

school educational environment, real-virtual learning environment, Knowledge Management, immersive experiences, extended reality, Metaverse, humanoid robot