Reflecții asupra formării profesionale a specialiştilor/specialistelor în formarea şi dezvoltarea resurselor umane şi a personalului: intersectorialitate, management și andragogie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
326 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 20:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
331.101.262:37.013.83 (1)
Teoria și organizarea muncii. Relațiile dintre întreprinderi și angajați (389)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
POSŢAN, Liliana. Reflecții asupra formării profesionale a specialiştilor/specialistelor în formarea şi dezvoltarea resurselor umane şi a personalului: intersectorialitate, management și andragogie. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 2, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 2, pp. 112-119. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p112-119
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2022
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
2, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022

Reflecții asupra formării profesionale a specialiştilor/specialistelor în formarea şi dezvoltarea resurselor umane şi a personalului: intersectorialitate, management și andragogie

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p112-119
CZU: 331.101.262:37.013.83

Pag. 112-119

Posţan Liliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

În articol evaluăm acoperirea învățării pe parcursul vieții cu ocupații/competențe specifice educației și formării profesionale a adulților în baza Clasificatorului Ocupațiilor din Republica Moldova, documentelor normative în domeniul educației și muncii. Constatăm că, procesul de acoperire a învățării pe parcursul vieții cu ocupații/competențe specifice educației și formării profesionale a adulților se află în proces de dezvoltare, dar se impune ca niveluri şi sectoare diferite ale sistemelor de educaţie şi formare, incluzând domeniile non-formale, să lucreze în strânsă legătură unele cu celelalte.

In the article we evaluate the coverage of lifelong learning with occupations/skills specific to adult education and professional training based on the Occupations Classifier from the Republic of Moldova, normative documents in the field of education and work. We find that the process of covering lifelong learning with occupations/skills specific to adult education and vocational training is in the process of development, but it is imposed as different levels and sectors of the education and training systems, including non-formal fields, to work closely with each other.

Cuvinte-cheie
resurse umane, specialiști/specialist, formare și dezvoltare, formare profesională, formator/formatoare, intersectorialitate, andragogie/educația adulților,

resurse umane, specialiști/specialist, formare și dezvoltare, formare profesională, formator/formatoare, intersectorialitate, andragogie/educația adulților