Evaluarea eficacității metodelor de formare a culturii ecologice la elevii de vârsta școlară mică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
266 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 11:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:574:371.279.7:373.3 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Ecologie generală şi biodiversitate (779)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2026)
SM ISO690:2012
BALAN-CHIRIAC, Elena. Evaluarea eficacității metodelor de formare a culturii ecologice la elevii de vârsta școlară mică. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă, Ed. 10, 18-19 martie 2023, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2023, Ediția 10, Vol.2, pp. 43-50. ISBN 978-9975-46-716-2. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.18-19-03-2023.p43-50
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă
Ediția 10, Vol.2, 2023
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă"
10, Chişinău, Moldova, 18-19 martie 2023

Evaluarea eficacității metodelor de formare a culturii ecologice la elevii de vârsta școlară mică

Evaluating the effectiveness of environmental education methods in elementary school

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.18-19-03-2023.p43-50
CZU: 37.016:574:371.279.7:373.3

Pag. 43-50

Balan-Chiriac Elena
 
Necunoscută, România
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2023


Rezumat

This article briefly describes the concept of environmental education, highlights the importance of an integrated approach to environmental literacy in the educational process, and presents an experiential approach to assessing the level of environmental literacy in elementary school students from the perspective of integrating curricular content through testing. It allows to address social issues in an inter- and transdisciplinary way, so as to better understand the interdependence between the environment, human activities and social problems. Through this approach, pupils develop a greater understanding of environmental issues and acquire the skills needed to make decisions and take responsibility for the environment.

Cuvinte-cheie
environmental literacy, elementary school students, training, assessment, curriculum content, instruction, knowledge, questionnaire, written test, discussion, oral presentations, effectiveness, behaviour