Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
296 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-05 19:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.229.2791.51:373 (1) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1703) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2095) |
SM ISO690:2012 MARGINEANU, Virgiliu. Filmul documentar – mijloc de educare a generaţiei tinere. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2022, nr. 2(43), pp. 106-114. ISSN 2345-1408. DOI: https://doi.org/10.55383/amtap.2022.2.19 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(43) / 2022 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/amtap.2022.2.19 | ||||||
CZU: 791.229.2791.51:373 | ||||||
Pag. 106-114 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
„De fiecare dată când vizionezi o telenovelă, moare un documentar”, spune un personaj din comedia italiană „Tutte lo vogliono” (2015). Contextul în care face afirmaţia acest personaj scoate în evidenţă rolul educativ al documentarelor, în comparaţie cu primul gen de producţie cinematografică. Dar, mai întâi de toate, ce este un documentar? Natura specială a acestui gen de film, în general, precum şi utilizarea imaginilor fotografice şi a înregistrărilor de sunet, în particular, s-au dovedit a fi dificile de conceptualizat prin raportare la distincţia film de ficţiune/film de nonficţiune. Există şi o confuzie terminologică provocată de diferitele utilizări ale termenului „documentar” şi ale sintagmei „film de nonficţiune”. „Lato sensu”, putem atesta filme de non-ficţiune instrucţionalele, filme de promovare a unui produs, documentare istorice sau filme biografice. |
||||||
Cuvinte-cheie film, documentar, educaţie, program şcolar, acţiune, societate, impact, imagine, film, documentary, education, school curriculum, action, society, impact, image |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Margineanu, V.</dc:creator> <dc:date>2022-12-29</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>„De fiecare dată când vizionezi o telenovelă, moare un documentar”, spune un personaj din comedia italiană „Tutte lo vogliono” (2015). Contextul în care face afirmaţia acest personaj scoate în evidenţă rolul educativ al documentarelor, în comparaţie cu primul gen de producţie cinematografică. Dar, mai întâi de toate, ce este un documentar? Natura specială a acestui gen de film, în general, precum şi utilizarea imaginilor fotografice şi a înregistrărilor de sunet, în particular, s-au dovedit a fi dificile de conceptualizat prin raportare la distincţia film de ficţiune/film de nonficţiune. Există şi o confuzie terminologică provocată de diferitele utilizări ale termenului „documentar” şi ale sintagmei „film de nonficţiune”. „Lato sensu”, putem atesta filme de non-ficţiune instrucţionalele, filme de promovare a unui produs, documentare istorice sau filme biografice.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>Every time you watch a soap opera, a documentary dies,” says a character in the Italian comedy “Tuttelovogliono” (2015). The context in which this character makes the statement highlights the educational role of documentaries, compared to the first genre of film production. But first of all, what is a documentary? The special nature of this kind of film in general, as well as the use of photographic images and sound recordings in particular, have proven difficult to conceptualize by reference to the distinction fiction film/non-fiction film. There is also terminological confusion caused by different uses of the term “documentary” and the phrase “non-fiction film”. “Latosensu”, we can attest to instructional non-fiction films, product promotion films, historical documentaries or biographical films.</p></dc:description> <dc:identifier>10.55383/amtap.2022.2.19</dc:identifier> <dc:source>Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică 43 (2) 106-114</dc:source> <dc:subject>film</dc:subject> <dc:subject>documentar</dc:subject> <dc:subject>educaţie</dc:subject> <dc:subject>program şcolar</dc:subject> <dc:subject>acţiune</dc:subject> <dc:subject>societate</dc:subject> <dc:subject>impact</dc:subject> <dc:subject>imagine</dc:subject> <dc:subject>film</dc:subject> <dc:subject>documentary</dc:subject> <dc:subject>education</dc:subject> <dc:subject>school curriculum</dc:subject> <dc:subject>action</dc:subject> <dc:subject>society</dc:subject> <dc:subject>impact</dc:subject> <dc:subject>image</dc:subject> <dc:title>Filmul documentar – mijloc de educare a generaţiei tinere</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>