Articolul precedent |
Articolul urmator |
149 0 |
SM ISO690:2012 PETRICIUC, Lilia. Consens și controverse privind rolul textului literar în dezvoltarea competenței de comunicare în limba engleză. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 15, 10 ianuarie 2016, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2016, Vol.15, Partea 1, pp. 287-294. ISBN 978-9975-46-235-8. ISSN 1857-0267. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice. Vol.15, Partea 1, 2016 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice." 15, Chişinău, Moldova, 10 ianuarie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 287-294 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article highlights the pedagogical value of literary texts in terms of developing a series of competences as a source of extensive enrichment, if properly approached. It also shows how the unwillingness of both students and teachers to explore literary texts leads to poverty of linguistic expression, underdeveloped critical thinking skills, and reduced communicative and transversal competences. |
||||||
Cuvinte-cheie reading, literary text, communicative competence, transversal competences, expression, interpretation, performance |
||||||
|