Articolul precedent |
Articolul urmator |
165 0 |
SM ISO690:2012 POPA, Antonina. Rolul metacogniţiei în formarea competenţei de a învăţa să înveţi. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 15, 10 ianuarie 2016, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2016, Vol.15, Partea 1, pp. 294-299. ISBN 978-9975-46-235-8. ISSN 1857-0267. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice. Vol.15, Partea 1, 2016 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice." 15, Chişinău, Moldova, 10 ianuarie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 294-299 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article comprises the role of the metacognition in forming the competence”Learning to larn” as an efficient process that presupposes the necessary competences of the individual to organize one s own learning both individually and in groups to acquire, to process, to evaluate and assimilate new knowledge and to apply these skills in a variety of contexts, including problem solvings, studying at home, learning at work and social learning. |
||||||
|