Methodological aspects of teaching the romanian language in groups of foreign medical students
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
252 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-11 11:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.135.1:61 (5)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
Științe medicale. Medicină (11143)
SM ISO690:2012
DRIGA, Ina, CHIRIAC, Argentina, LOPATIUC, Alina. Aspecte metodologice de predare a limbii române în grupele de mediciniști străini. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 13, 1-2 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: "Print-Caro" SRL, 2023, Ediția 13, pp. 315-322. ISBN 978-9975-165-61-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 13, 2023
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
13, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2022

Methodological aspects of teaching the romanian language in groups of foreign medical students

Aspecte metodologice de predare a limbii române în grupele de mediciniști străini

CZU: 811.135.1:61

Pag. 315-322

Driga Ina, Chiriac Argentina, Lopatiuc Alina
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 18 martie 2023


Rezumat

The modern methodologies for learning the Romanian language by medical students, in the present case of a language specialized in a foreign language, have as a scientific premise the didactic approach based on the theory that the language represents a well-organized system, within which the basic elements they are arranged according to certain laws, norms and in inter-conditional relations. In the classroom there must be a continuous transition from learning by analogy to learning by analysis, from inductive to deductive processes. Freedom in the use of language, however, will develop only as the student develops a command of the system as a whole. The use of interactive didactic strategies implicitly anchors the constructivist vision of the university teaching staff, in which the teaching-learning-evaluation process becomes a creative, active and collaborative one, and students learn by experimenting and reflecting on personal and social experiences. Interactive methods not only involve students in the learning-teaching-evaluation process, but also reduce the emotional blockage of their creativity, leaving them the freedom to decide and take on responsibilities or not. In other words, interactive strategies intrinsically motivate students to construct their own meanings and develop their spirit and critical thinking. According to language learning studies, the level of difficulty of a newly learned language depends on several factors. For example, how close the new language is to the native language or to other known ones, how complex it is, how many hours are allocated each week to its study, as well as the motivation.

Metodologiile moderne de învăţare a limbii române de către studenţii medicinişti, în cazul de faţă a unui limbaj specializat într-o limbă străină, au ca premisă științifică demersul didactic pe baza teoriei potrivit căreia limba reprezintă un sistem bine organizat, în interiorul căruia elementele de bază sunt dispuse după anumite legi, norme și în raporturi de intercondiționare. În sala de curs trebuie să existe o trecere continuă de la învățarea prin analogie la învățarea prin analiză, de la procesele inductive la cele deductive. Libertatea în folosirea limbii se va dezvolta totuși numai pe măsură ce studentul își dezvoltă un control al sistemului ca întreg. Utilizarea strategiilor didactice interactive implicit ancorează viziunea constructivistă a cadrului didactic universitar, în care procesul de predare-învăţare-evaluare devine unul creativ, activ şi colaborativ, iar studenţii învaţă experimentând şi reflectând asupra experienţelor personale şi sociale. Metodele interactive nu implică studenții doar în procesul de învățare-predare-evaluare, dar și reduce blocajul emoțional al creativității acestora, lăsându-le libertatea de a decide și de a-și asuma sau nu responsabilități. Altfel spus, strategiile interactive motivează intrinsec studenţii să-şi construiască propriile înţelesuri şi să-şi dezvolte spiritul şi gândirea critică. Potrivit studiilor despre învățarea limbilor străine, nivelul de dificultate al unei limbi nou învățate depinde de mai mulți factori. Spre exemplu cât de apropiat este noul limbaj de cel nativ sau de altele cunoscute, cât de complex este, câte ore se alocă în fiecare săptămână studierii sale, precum și motivarea.

Cuvinte-cheie
medical students, Romanian language, specialized language, didactic process, paradigmatic, syntagmatic, communication,

studenți mediciniști, limba română, limbaj specializat, proces didactic, paradigmatică, sintagmatică, comunicare