Aggression in the romanian pre-university system
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
396 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5(498):159.923 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2143)
Psihologie (3516)
SM ISO690:2012
NEGRILA, Ion. Aggression in the romanian pre-university system. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 122-127. ISBN 978-9975-161-32-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 4-a, 2022
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022

Aggression in the romanian pre-university system

Agresiunea în sistemul preuniversitar românesc

CZU: 373.5(498):159.923

Pag. 122-127

Negrila Ion
 
Transilvania University of Brașov
 
 
Disponibil în IBN: 14 martie 2023


Rezumat

Abuse of power is a very old practice. There have always been people who have had aggressive behavior who exploited the weaknesses of others for their benefit. We will not enter into the discussion of whether there is more violence now or before but it has been going on for years and has produced an increase in the general perception of violence as a problem (Elliot, 1997). Norwegian Dan Olweus defines bullying as a behavior of physical and/or psychological follow-up of one student against another. Aggression is carried out by repeated attacks on the chosen victim. This action, negative and intentional, places the victim in a position that can hardly get out of it with forces. Bullying leads to decreased self-esteem, anxiety and even depression, which makes it difficult to integrate into the school environment and develop normal learning (Olweus 1983). From Olweus' studies, other European countries also began research on school violence: England, Ireland, Italy, Portugal, Germany, the Netherlands and Belgium.

Abuzul de putere este o practică foarte veche. Au existat dintotdeauna oameni care au avut un comportament agresiv care au exploatat punctele slabe ale celorlalți în beneficiul lor. Nu vom intra în discuția dacă există mai multă violenţă acum sau înainte dar aceasta durează de ani și a produs o creștere a percepției generale a violenței ca o problemă (Elliot, 1997). Norvegianul Dan Olweus definește bullyingul ca un comportament de urmărire fizice și/sau psihologică a unui elev împotriva altuia. Agresiunea se realizează prin repetate atacuri asupra victimei alese. Aceasta acțiune, negativă și intenționată, plasează victima într-o poziție care cu greu poate iesi din ea cu forțe. Bullyingul duce la scăderea stimei de sine, anxietate și chiar depresie, care face dificilă integrarea în mediu scolar si dezvoltarea normala a învăţării ( Olweus 1983). De la studiile lui Olweus , și alte ţări europene încep cercetări asupra violenţei școală: Anglia, Irlanda, Italia, Portugalia, Germania, Olanda și Belgia.

Cuvinte-cheie
aggression, behavior, school, psychology, communication,

agresiune, comportament, şcoală, psihologie, comunicare