Challenges and opportunities for the development of continuous training programs in the compass project (Erasmus+)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
177 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-10 14:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.4:374.7.09 (3)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (212)
SM ISO690:2012
VALUEVA, Marina. Challenges and opportunities for the development of continuous training programs in the compass project (Erasmus+). In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2022, pp. 180-185. ISBN 978-9975-84-176-4. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2022.34
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2022
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

Challenges and opportunities for the development of continuous training programs in the compass project (Erasmus+)

Provocări şi oportunităţi de dezvoltare a programelor de formare continuă în cadrul proiectului compass (Erasmus+)

DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2022.34
CZU: 378.4:374.7.09

Pag. 180-185

Valueva Marina
 
Academy of Music, Theater and Fine Arts
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2023


Rezumat

In the present global economic and educational environment, the main challenges for the lifelong learning process are: inducement of informal learning opportunities, stimulation of self-motivated learning, acceptance of self-funded learning, stimulation of universal participation in the learning process. The development of the informational society and the wide-spread diffusion of information technology give rise to new opportunities for learning and they challenge the established views and practices regarding how teaching and learning should be organized and carried out. At the same time, globalization and the emergence of new players in the world economy have intensified competition, many countries turning production towards high value-added and knowledge-intensive products and services which request high-level skills of the labour force .The lifelong learning concept offers the perspective of a radical new approach especially for the higher educational process focused on opening up traditional universities for those who want to learn lifelong.

În mediul economic şi educaţional global actual principalele provocări pentru procesul de învăţare pe tot parcursul vieţii sunt: inducerea oportunităţilor de învăţare informală, stimularea învăţării automatizate, acceptarea învăţării autofinanţate, stimularea participării universale la procesul de învăţare. Dezvoltarea societăţii informaţionale şi răspândirea pe scară largă a tehnologiei informaţiei dau naştere la noi oportunităţi de învăţare, orientează diversele puncte de vedere şi practicile consacrate spre însuşirea eficientă a modului în care ar trebui organizată şi desfăşurată predarea şi învăţarea. În acelaşi timp, globalizarea şi apariţia unor noi oameni de afaceri în economia mondială au intensificat concurenţa, multe ţări îndreptând producţia către produse şi servicii cu valoare adăugată mare, care solicită cunoştinţe profunde şi forţă de muncă de înaltă calificare. Conceptul de învăţare pe tot parcursul vieţii oferă perspectiva unei noi abordări radicale, în special, pentru procesul de învăţământ superior axat pe deschiderea universităţilor tradiţionale pentru cei care doresc să înveţe pe tot parcursul vieţii.

Cuvinte-cheie
lifelong learning (LLL), informal education, project, opportunity, challenges, training needs, programs, evaluation, Quality, cultural and creative industries (CCI), target group,

învăţare pe tot parcursul vieţii, educaţie informală, proiect, oportunitate, provocări, nevoi de formare, programe, evaluare, calitate, industrii culturale şi creative, grup-ţintă