Interdisciplinaritatea în cercetările pedagogice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
295 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 20:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:001.2 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1392)
SM ISO690:2012
PANICO, Vasile. Interdisciplinaritatea în cercetările pedagogice. In: Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții, Ed. 1, 18-19 august 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, pp. 83-91. ISBN 978-9975-76-417-9 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții 2022
Conferința "Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 august 2022

Interdisciplinaritatea în cercetările pedagogice

CZU: 37.015:001.2

Pag. 83-91

Panico Vasile
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 6 martie 2023


Rezumat

Studiul este consacrat problemei realizării cercetărilor pedagogice interdisciplinare. În lucrare se analizează și se caracterizează etapele organizării cercetărilor interdisciplinare pedagogice: stabilirea actualității științifice și practice a cercetărilor sub aspectul a mai multor științe; formularea problemei de cercetare care necesită să fie examinată de mai multe științe;formularea scopului și obiectivelor de cercetare sub aspectul motivațional al științelor cointeresate; stabilirea de către cercetătorii din diferite domenii științifice a unui limbaj noțional comun; identificarea criteriilor și indicatoriilor pentru examinarea fenomenului de cercetare; selectarea și aprobarea prin consens de către echipa cointeresată a metodelor de investigație; asigurarea transmiterii produselor cercetărilor interdisciplinare în practica educațională.

The study is devoted to the problem of conducting interdisciplinary pedagogical research. The paper analyses and characterizes the stages of organizing interdisciplinary pedagogical research: establishing the scientific and practical relevance of research in terms of several sciences; formulating the research problem that needs to be examined by several sciences, and formulating the purpose and objectives of the research from the motivational point of view of the sciences concerned; the establishment by researchers from different scientific fields of a common notional language; identification of criteria and indicators for examining the research phenomenon; selection and approval by consensus by the team concerned of the investigation methods; ensuring the transmission of interdisciplinary research products in educational practice.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, știinţele educaţiei, etapele realizării cercetărișor interdisciplinare, problema de cercetare, specificul activității de cercetare a educației, metodele de cercetare,

interdisciplinarity, education sciences, stages of conducting interdisciplinary research, research problem, specifics of education research activity, research methods