Repere epistemologice ale tehnologiilor comunicative de predare a mesajelor orale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
248 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-21 16:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.02:821.135.1 (8)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2124)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2129)
SM ISO690:2012
FLOREA, Veronica Alina. Repere epistemologice ale tehnologiilor comunicative de predare a mesajelor orale. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 161-167. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Repere epistemologice ale tehnologiilor comunicative de predare a mesajelor orale

Epistemological features of communicative technologies in teaching oral messages

CZU: 373.3.02:821.135.1

Pag. 161-167

Florea Veronica Alina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Într-o lume supusă unei legi, paradoxal stabile, cea a schimbării-învățământului nu face excepție, strategiile de învățare a limbii și literaturii române în clasele primare, în acest sens, fiind în continuă dezvoltare, întrucât tehnologiile educaționale sunt acțiunile cadrului didactic subordonate realizărilor scopurilor instruirii. Toate cunoștințele, priceperile și deprinderile legate de învățarea limbii și literaturii române sunt integrate în conceptul de comunicare, ca disciplină integratoare care presupune patru competențe: audiere/ascultare-vorbire și lectură/citire-scriere. Dintre acestea, competența de audiere, adică de înțelegere și recepționare prin formarea comportamentului de ascultător activ necesită cel mai mult timp, peste 45%, conform cercetărilor actuale. Pornind de la conștientizarea importanței acestei competențe, mai ales în contextul socio-educativ actual, când există o preocupare pentru reducerea analfabetismului funcțional, receptarea mesajelor orale la disciplina limba română devine și mai importantă. Orientarea învățământului spre formarea competențelor este un imperativ în învățământul din România existând legislație specifică. Competența de comunicare orală reprezintă, ca și comunicarea scrisă, un sistem propriu de reguli și norme, doar că sensibil mai bogat și mai complex, datorită factorilor extra și paralingvistici, a influenței decisive a cadrului situațional, dar și datorită particularităților canalului emițător – receptor.

In a world subject to a law, paradoxically stable, that of change-education is no exception, the strategies for learning the Romanian language and literature in the primary classes, in this sense, being in continuous development, as educational technologies are the actions of the teaching staff subordinated to the achievements training goals. All the knowledge, skills and skills related to learning the Romanian language and literature are integrated in the concept of communication, as an integrative discipline that involves four skills: listening/listening-speaking and reading/reading-writing. Of these, listening competence, that is, understanding and receiving through the formation of active listening behavior, requires the most time, over 45%, according to current research. Starting from the awareness of the importance of this competence, especially in the current socio-educational context, when there is a concern to reduce functional illiteracy, the reception of oral messages in the Romanian language discipline becomes even moreimportant. The orientation of education towards the formation of skills is an imperative in education in Romania, with specific legislation in place. Oral communication competence represents, like written communication, its own system of rules and norms, only significantly richer and more complex, due to extra and paralinguistic factors, the decisive influence of the situational framework, but also due to the particularities of the transmitter-receiver channel.

Cuvinte-cheie
tehnologie educațională, comunicare orală, mesaj oral, receptare,

educational technology, oral communication, oral message, reception