Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-21 16:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.02:821.135.1 (8) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2124) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2129) |
![]() FLOREA, Veronica Alina. Repere epistemologice ale tehnologiilor comunicative de predare a mesajelor orale. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 161-167. ISBN 978-9975-46-681-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului Ediția 3, 2022 |
||||||
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului" 3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.02:821.135.1 | ||||||
Pag. 161-167 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Într-o lume supusă unei legi, paradoxal stabile, cea a schimbării-învățământului nu face excepție, strategiile de învățare a limbii și literaturii române în clasele primare, în acest sens, fiind în continuă dezvoltare, întrucât tehnologiile educaționale sunt acțiunile cadrului didactic subordonate realizărilor scopurilor instruirii. Toate cunoștințele, priceperile și deprinderile legate de învățarea limbii și literaturii române sunt integrate în conceptul de comunicare, ca disciplină integratoare care presupune patru competențe: audiere/ascultare-vorbire și lectură/citire-scriere. Dintre acestea, competența de audiere, adică de înțelegere și recepționare prin formarea comportamentului de ascultător activ necesită cel mai mult timp, peste 45%, conform cercetărilor actuale. Pornind de la conștientizarea importanței acestei competențe, mai ales în contextul socio-educativ actual, când există o preocupare pentru reducerea analfabetismului funcțional, receptarea mesajelor orale la disciplina limba română devine și mai importantă. Orientarea învățământului spre formarea competențelor este un imperativ în învățământul din România existând legislație specifică. Competența de comunicare orală reprezintă, ca și comunicarea scrisă, un sistem propriu de reguli și norme, doar că sensibil mai bogat și mai complex, datorită factorilor extra și paralingvistici, a influenței decisive a cadrului situațional, dar și datorită particularităților canalului emițător – receptor. |
||||||
Cuvinte-cheie tehnologie educațională, comunicare orală, mesaj oral, receptare, educational technology, oral communication, oral message, reception |
||||||
|