Problematici psihologice de gen și etnie în procesul relaționării adolescenților moldoveni imigranți din Italia
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
346 64
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 22:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.346-053.6 (2)
Structură socială. Societatea ca sistem social (982)
SM ISO690:2012
ROȘCA, Tatiana. Problematici psihologice de gen și etnie în procesul relaționării adolescenților moldoveni imigranți din Italia. In: Vector European, 2022, nr. 2, pp. 128-134. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-2.26
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 2 / 2022 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Problematici psihologice de gen și etnie în procesul relaționării adolescenților moldoveni imigranți din Italia

Psychological problems of gender and ethnicity in the relationship process of moldovian teenage immigrants from Italy

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-2.26
CZU: 316.346-053.6

Pag. 128-134

Roșca Tatiana
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2023


Rezumat

Pe lângă familie și școală, grupul de semeni reprezintă un element crucial pentru definirea identității personale în perioada de tranziție de la copilărie la maturitate. Prin acesta adolescentul are posibilitatea de a se afla în afara mediului familial sigur, într-un proces de autonomizare și diversificare și să experimenteze o socializare de tip egal, capabilă să împlinească o multiplicitate de funcții, care se desfășoară pe mai multe niveluri. La nivel individual, prieteniile oferă contextul propice pentru creșterea și dezvoltarea de sine și a identității personale, prin forme de implicare emoțională și împărtășire a unor sensuri; la nivel relațional - încurajează extinderea intereselor individuale, îmbogățirea cunoștințelor prin ansamblul așteptărilor proprii și ale altora, în acest fel formându-și propriile opinii; la nivel social - asigură protecția împotriva temerilor legate de schimbările care au loc în această perioadă, permițând realizarea unui sentiment de securitate și încredere, de o importanță fundamentală, compensând astfel nevoia de recunoaștere, sprijin și validare. Lucrarea reprezintă o analiză a fenomenului relaționalității prin prisma dimensiunii de gen și al etniei la adolescenții moldoveni din Italia.

In addition to family and school, the peer group is a crucial element for defining personal identity during the transition period from childhood to adulthood. Through this, the adolescent has the opportunity to be outside the safe family environment, in a process of autonomy and diversification, and to experience an equal type of socialization, capable of fulfilling a multiplicity of functions, which takes place on several levels. At the individual level, friendships provide the context conducive to the growth and development of self and personal identity, through forms of emotional involvement and sharing of meanings; at the relational level - encourages the expansion of individual interests, the enrichment of knowledge through the set of own and others' expectations, in this way forming their own opinions; at the social level - provides protection against fears related to the changes that take place during this period, allowing the realization of a sense of security and trust, of fundamental importance, thus compensating for the need for recognition, support and validation. The work represents an analysis of the phenomenon of relationality through the lens of gender and ethnicity among Moldovan teenagers in Italy

Cuvinte-cheie
relaționalitate, adolescent, imigrant, gen, etnie, prietenie, ţara-gazdă,

relationality, adolescent, immigrant, gender, ethnicity, friendship, host country