Rolul și importanța limbajului artistic în formarea personalității elevului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
395 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 15:29
SM ISO690:2012
CHIRCUȘI, Cosmina. Rolul și importanța limbajului artistic în formarea personalității elevului. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 30-34. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.20, Partea 1, 2022
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022

Rolul și importanța limbajului artistic în formarea personalității elevului


Pag. 30-34

Chircuși Cosmina
 
Școala Gimnazială „Eugen Ionescu” Slatina, județul Olt
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

The present paper focuses on the role and the importance of artistic language in shaping the personality of students, starting from the hypothesis that if we form an artistic language for students, then it becomes possible for them to decipher (decode) the meaning of artistic expression used by the artist to convey the message, to understand and to interpret the artistic message, which would lead to a deep understanding of art through the perception and assimilation of beauty in all its aspects and to the development of the capacity to express one's own thoughts about art.

Acest articol prezintă rolul și importanța limbajului artistic în formarea personalității elevului, plecând de la ipoteza că dacă le formăm elevilor un limbaj artistic, atunci este posibil ca aceștia să descifreze (decodeze) semnificația expresiei artistice folosite de creator pentru transmiterea mesajului, să înțeleagă și să interpreteze mesajul artistic, ceea ce ar conduce la receptarea adecvată a operei de artă prin perceperea și asimilarea frumosului sub toate aspectele lui și la dezvoltarea capacității de exprimare a propriilor atitudini față de opera receptată.

Cuvinte-cheie
Artistic-aesthetic education, artistic communication, artistic message, artistic language, artistic image, artistic reception,

educația artistic-estetică, comunicare artistică, mesaj artistic, limbaj artistic, imagine artistică, receptare artistică