Personalitatea cadrului didactic, cheia succesului în universul relațional al clasei de elevi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
290 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 20:20
SM ISO690:2012
CORNEA, Luminița-Elena. Personalitatea cadrului didactic, cheia succesului în universul relațional al clasei de elevi. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 39-42. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.20, Partea 1, 2022
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022

Personalitatea cadrului didactic, cheia succesului în universul relațional al clasei de elevi


Pag. 39-42

Cornea Luminița-Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

In this article I have proposed a topic as current as it is interesting, a topic conveyed in the daily teaching activity. No matter from which perspective we look at the topic, the quality of the teacher-student-parent relationship is the key success in education. In this paper, a brief foray into the qualities that must be met by the main actor of the educational act, the teacher versus students, respectively the parent. For how he has to manage these variable interactions within the class of students, a standard has not been invented, but each educator has his own recipe for the key to professional success.

În cadrul acestui articol mi-am propus o temă pe cât de actuală, pe atât de interesantă, o temă vehiculată în activitatea didactică de zi cu zi. Indiferent din ce perspectivă am privi tematica, calitatea relațiilor din trinomul profesor-elev-părinte reprezintă cheia succesului în educație. Profesorul care-și iubește și respectă elevul va primi, cu siguranță, aceleași valori, atât din partea elevului, dar și din partea părintelui elevului. Mi-am propus în cadrul acestui referat o scurtă incursiune asupra calităților pe care trebuie să le întrunească actorul principal al actului educațional, profesorul, versus elevi, respectiv, părinte. Nu s-a inventat un standard pentru modul în care trebuie să managerieze el aceste interacțiuni variabile din cadrul clasei de elevi, ci fiecare educator are o rețetă proprie pentru cheia succesului profesional.

Cuvinte-cheie
interpersonal relationships, education, students, communication, professor,

relaţii interpersonale, educaţie, elevi, comunicare, profesor