Conflictul sociocognitiv „un parametru important al educației cognitive”
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
264 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 21:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12.015.3 (2)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
PASCARU, Daniela. Conflictul sociocognitiv „un parametru important al educației cognitive”. In: Dimensiuni onto-lingvistice și curriculare ale evoluției limbii franceze contemporane: in honorem Ion GUȚU, Ed. 1, 6 mai 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, pp. 166-172. ISBN 978-9975-159-72-2. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6873916
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dimensiuni onto-lingvistice și curriculare ale evoluției limbii franceze contemporane 2022
Colocviul "Dimensiuni onto-lingvistice și curriculare ale evoluției limbii franceze contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 6 mai 2022

Conflictul sociocognitiv „un parametru important al educației cognitive”

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6873916
CZU: 371.12.015.3

Pag. 166-172

Pascaru Daniela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2022


Rezumat

Sociocognitive conflict arises when people hold different views or ideas about the same object, and it has the potential to promote learning, cognitive development, and positive social relations. The promotion of these outcomes, however, depends on how the conflict is solved and with what goals. Mastery goals predict epistemic conflict regulation and the elaboration of multiple ideas, performance-approach goals predict competitive conflict regulation and the promotion of one’s own ideas, and performance-avoidance goals predict protective conflict regulation and yielding to other people’s ideas. Conflict regulation thus determines the conditions under which confronting diverging ideas results in positive cognitive and relational outcomes.

Cuvinte-cheie
conflict sociocognitiv, reglarea conflictului, obiective de realizare, învăţare, diferenţiere, dezvoltare cognitivă,

sociocognitive conflict, conflict regulation, achievement goals, learning, diferentiation, cognitive development