Abordarea cocurriculară din perspectiva învățământului universitar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
289 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 19:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.214 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
CEPRAGA, Lucia. Abordarea cocurriculară din perspectiva învățământului universitar. In: Dimensiuni onto-lingvistice și curriculare ale evoluției limbii franceze contemporane: in honorem Ion GUȚU, Ed. 1, 6 mai 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, pp. 160-165. ISBN 978-9975-159-72-2. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6873884
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dimensiuni onto-lingvistice și curriculare ale evoluției limbii franceze contemporane 2022
Colocviul "Dimensiuni onto-lingvistice și curriculare ale evoluției limbii franceze contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 6 mai 2022

Abordarea cocurriculară din perspectiva învățământului universitar

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6873884
CZU: 378.214

Pag. 160-165

Cepraga Lucia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2022


Rezumat

Continuing and multi-faceted education is an imperative in a rapidly changing modern society. The socio-economic situation gives priority to the social role of education in an era of digitalization and outlines new perspectives for human development, oriented towards new strategies, curricular approaches, directions and teaching technologies. There is a growing interest in higher education for various reasons, which also leads to educational reforms and new curricular approaches. The university co-curricular approach will lead to obtaining a sustainable, quality education, developing to the students the necessary professional competencies, for an efficient professional insertion.

Cuvinte-cheie
educaţie, rolul social al educației, reforme educaționale, cocurriculum, abordare cocurriculară, competenţe profesionale, învățământ dual,

education, the social role of education, educational reforms, cocurriculum, cocurricular approach, professional competencies, dual education