Articolul precedent |
Articolul urmator |
289 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-30 19:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.214 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
SM ISO690:2012 CEPRAGA, Lucia. Abordarea cocurriculară din perspectiva învățământului universitar. In: Dimensiuni onto-lingvistice și curriculare ale evoluției limbii franceze contemporane: in honorem Ion GUȚU, Ed. 1, 6 mai 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, pp. 160-165. ISBN 978-9975-159-72-2. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6873884 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dimensiuni onto-lingvistice și curriculare ale evoluției limbii franceze contemporane 2022 | ||||||
Colocviul "Dimensiuni onto-lingvistice și curriculare ale evoluției limbii franceze contemporane" 1, Chişinău, Moldova, 6 mai 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6873884 | ||||||
CZU: 378.214 | ||||||
Pag. 160-165 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Continuing and multi-faceted education is an imperative in a rapidly changing modern society. The socio-economic situation gives priority to the social role of education in an era of digitalization and outlines new perspectives for human development, oriented towards new strategies, curricular approaches, directions and teaching technologies. There is a growing interest in higher education for various reasons, which also leads to educational reforms and new curricular approaches. The university co-curricular approach will lead to obtaining a sustainable, quality education, developing to the students the necessary professional competencies, for an efficient professional insertion. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, rolul social al educației, reforme educaționale, cocurriculum, abordare cocurriculară, competenţe profesionale, învățământ dual, education, the social role of education, educational reforms, cocurriculum, cocurricular approach, professional competencies, dual education |
||||||
|