Prevenţia, evaluarea și intervenţia psihologică în învăţământul general: domeniile afectiv, psihocomportamental și cognitiv
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
354 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 21:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (741)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
CUCER, Angela. Prevenţia, evaluarea și intervenţia psihologică în învăţământul general: domeniile afectiv, psihocomportamental și cognitiv. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 51-55. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470

Prevenţia, evaluarea și intervenţia psihologică în învăţământul general: domeniile afectiv, psihocomportamental și cognitiv

Prevention, evaluation and psychological intervention in general education: the affective, psycho-behavioral and cognitive domains

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.02
CZU: 37.015.3

Pag. 51-55

Cucer Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2022


Rezumat

Una din direcțiile strategice de asigurare a calității învățământului este prevenirea dificultăților în dezvoltarea copilului; optimizarea procesului de adaptare psihosocială la noile condiții societale; facilitarea comunicării eficiente în vederea antrenării abilităților sociale; asigurarea parteneriatelor eficiente în scopul construirii relațiilor pozitive; selectarea metodologiilor și instrumentelor de evaluare și intervenție psihologică în funcție de vârsta și particularitățile de dezvoltare ale copilului etc. În acest context rolul serviciului psihologic din învățământul general este incontestabil. Articolul respectiv reflectă rezultatele științifice privind metodologia de prevenție, evaluare și intervenție psihologică în învățământul primar și gimnazial cu referire la domeniile afectiv, psihocomportamental și cognitiv.

One of the strategic directions for ensuring the quality of education is the prevention of difficulties in child development; optimizing the process of psychosocial adaptation to the new societal conditions; facilitating effective communication in order to train social skills; ensuring effective partnerships in order to build positive relationships; selection of methodologies and tools for assessment and psychological intervention according to the child’s age and developmental characteristics, etc. In this context, the role of the psychological service in general education is undeniable. The respective article reflects the scientific results regarding prevention, assessment and psychological intervention in primary and secondary education with reference to the affective, psychobehavioral and cognitive domains.

Cuvinte-cheie
asistenţă psihologică, învăţământ primar, învățământ gimnazial, prevenţie, evaluare, intervenție,

psychological assistance, primary education, secondary education, prevention, evaluation, intervention