Reforma învăţământului în viziunea lui G.G. Antonescu. Implicaţii în context actual
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
432 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-12 21:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014 (255)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
BRÎNZĂ, Ionela. Reforma învăţământului în viziunea lui G.G. Antonescu. Implicaţii în context actual. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 23-26. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.05
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470

Reforma învăţământului în viziunea lui G.G. Antonescu. Implicaţii în context actual

Education reform in the vision of G.G. Antonescu. Implications in current context

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.05
CZU: 37.014

Pag. 23-26

Brînză Ionela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2022


Rezumat

Prezentul articol are ca scop general analiza problematicii reformei pedagogice, preconizată de G.G. Antonescu la nivelul perioadei interbelice; proiectarea reformei învățământului, inițiată de G.G. Antonescu în anii 1930, ca soluție necesară în condițiile în care este identificată și analizată „criza școlii”; realizarea reformei învățământului care implică schimbarea calitativă a sistemului în acord cu conceptele fundamentale denotative, normative și metodologice promovate de G.G. Antonescu, în context istoric determinat.

The present article has as its general purpose the analysis of the problem of pedagogical reform envisaged by G.G. Antonescu at the level of the interwar period; the design of the education reform, initiated by G.G. Antonescu in the 1930s, as a necessary solution under the conditions in which the „school crisis” is identified and analyzed; carrying out the education reform that involves the qualitative change of the system in accordance with the denotative, normative and methodological fundamental concepts promoted by G.G. Antonescu, in a specific historical context.

Cuvinte-cheie
reforma învăţământului, cercetare istorică, concepte pedagogice, management,

Education reform, historical research, pedagogical concepts, management