Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
330 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-04 22:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013 (470) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 SOVA, Simona-Andreea. Pedagogia practică în concepţia lui Ștefan Bârsănescu. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 17-22. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.04 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.04 | ||||||
CZU: 37.013 | ||||||
Pag. 17-22 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pedagogia practică, aplicată în activitatea de instruire, în context microstructural, este promovată de Ștefan Bârsănescu în cartea sa Tehnologia didactică (1939) în cadrul căreia este abordată lecția din perspectivă istorică, eternă și actuală, cu referință la calitatea sa de formă principală de organizare a procesului de învățământ. Ștefan Bârsănescu proiectează Tehnologia didactică la nivelul unui reper metodologic în care Didactica generală aplică Pedagogia filosofică a culturii în domeniul procesului de învățământ. Este ceea ce observă și subliniază marele istoric al pedagogiei Ion Gh. Stanciu. Activitatea de instruire este concepută de Ștefan Bârsănescu, în funcție de acțiunile psihologice integrate în cadrul unor obiective care au în vedere receptarea (și înțelegerea), trăirea și crearea valorilor culturii, reflectate (pedagogic) în programele școlare. Aceste trei acțiuni, preluate de Bârsănescu, din modelul epistemologic propus de Spranger, devin, la nivelul didacticii generale, scopuri în procesul educației. |
||||||
Cuvinte-cheie pedagogie practică, lecţie, programă, valoare culturală, praxiologie, taxonomie, practical pedagogy, lesson, Curricula, cultural value, praxiology, taxonomy |
||||||
|