Dramaturgia unor prozatori
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
268 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-02 19:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.1-2.09 (12)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2090)
SM ISO690:2012
CONSTĂNCEANU, Veronica-Alina. Dramaturgia unor prozatori. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european : Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”: 65 de ani de la fondare., Ed. 16, 20 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: Pro Libra, 2022, Ediţia 16, pp. 53-59. ISBN 978-9975-3518-8-1. DOI: https://doi.org/10.52505/filomod.2022.16.05
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european
Ediţia 16, 2022
Conferința "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european."
16, Chişinău, Moldova, 20 octombrie 2022

Dramaturgia unor prozatori

The Dramaturgy of Some Prose Writers

DOI:https://doi.org/10.52505/filomod.2022.16.05
CZU: 821.135.1-2.09

Pag. 53-59

Constănceanu Veronica-Alina
 
Institutul de Studii Banatice „Titu Maiorescu”
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2022


Rezumat

The dramatic text is primarily written to be played, the relationship between the text and the possible reader being secondary. The relationship with the director and the viewer is important. Dissecting the dramatic text must take into account its particularities. In this article we will focus on the writings of two novelists who also wanted to be playwrights. Novelist and screenwriter, indisputable star of post-war Romanian literature, Titus Popovici was also present in theaters with only two plays. Ştefan Agopian’s connection with the theater is accidental, he dramatized one of his books, but the text was not never performed on a stage.

Textul dramatic e scris în primul rând pentru a fi jucat, relaţia dintre text și posibilul cititor fiind secundară. Importantă este relaţia cu regizorul și spectatorul. Disecarea textului dramatic trebuie să țină cont de particularitățile lui. În acest articol ne vom referi strict la doi prozatori, care au scris şi teatru. Prozator şi scenarist, vedetă incontestabilă a literaturii române postbelice, Titus Popovici a fost prezent şi pe scenele româneşti, doar cu două piese, jucate destul de mult, în variante şi distribuţii diferite. Legătura lui Ştefan Agopian cu teatrul e accidentală, şi-a dramatizat o carte, dar textul nu a fost jucat.

Cuvinte-cheie
théâtre, novel, ideology, character, plot.,

teatru, roman, ideologie, personaj, intrigă