Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
276 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 10:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091.279.7:378.011.3-051 (2) |
Organizarea instruirii (536) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
SM ISO690:2012 BOTEZATU, Valeria, BÎRNAZ, Nina. Abordări metodologice de dezvoltare a competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 26-35. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7405360 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7405360 | ||||||
CZU: 37.091.279.7:378.011.3-051 | ||||||
Pag. 26-35 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol sunt prezentate repere teoretice și metodologice de dezvoltare a competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare structurate într-un model psihopedagogic de dezvoltare a competenței de evaluare formativă (CEF). Acest model trasează linii directoare pentru dezvoltarea competenței de evaluare formativă. Modelul psihopedagogic de dezvoltare a competenţei de evaluare formativă este construit pe fundamente filozofice (teoria experențială, pragmatismul, funcționalismul), fundamente psihopedagogice (teoria umanistă a personalității, progresivismul, constructivismul, behaviorismul, pedagogia competențelor, teoria învățării depline, teoria proiectării centrată pe dovezi), fundamente cibernetice (teoria controlului prin feedback) şi conceptualizează teoretic şi practic dezvoltarea competenţei de evaluare formativă la cadrele didactice universitare. Teoriile vizate evidențiază un sistem de principii care asigură eficienţa activităţilor proiectate în cadrul programului formativ. Conform modelului de formare a competenței, formarea competenței de evaluare formativă presupune un proces complex, prin implicarea cadrului didactic în categorii specifice de situații de formare, care presupun cunoaștere și înțelegere, acțiune, autonomie. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare formativă, competență de evaluare formativă, măsurare, feedback, apreciere, formative assessment, competence of formative assessment, measurement, feedback, appreciation |
||||||
|