Aspecte ale eticii pedagogice la maestrul Ion Daghi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
203 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-19 19:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
174:37.09 (2)
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (391)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
MADAN, Elena. Aspecte ale eticii pedagogice la maestrul Ion Daghi. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 3, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2022, Ediția 3, pp. 243-249. ISBN 978-9975-45-821-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale
Ediția 3, 2022
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale"
3, Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

Aspecte ale eticii pedagogice la maestrul Ion Daghi

Aspects of pedagogical ethics at master Ion Daghi

CZU: 174:37.09

Pag. 243-249

Madan Elena
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2022


Rezumat

At present, in the Republic of Moldova, in all pre-university and university educational institutions where objects are taught in fine arts, especially decorative composition, teachers use programs and textbooks developed by the well-known pedagogue plastic artist, associate professor ., PhD in pedagogy Ion Daghi. According to these programs, manuals were also developed. The aspects of pedagogical ethics at master Ion Daghi are focused on the needs of students to assimilate artistic qualities that can be achieved only if it is based on a methodology set out according to the consecutive-successive principle of mastering the content of plastics. During the study and acquisition of the teaching material, the disciples, attracted by the desire to perform practical works in synthesis with scientific theory, notice how their logical thinking gradually evolves, as well as the slow formation of the taste for beauty.

La noi în prezent, în R. Moldova, în toate instituțiile de învățământ preuniversitar şi universitar în care se predau obiectele la arta plastică, îndeosebi compoziția decorativă, profesorii se folosesc de programele şi manualele elaborate de cunoscutul pedagog artist plastic, conf. univ., dr. în pedagogie Ion Daghi. Conform acestor programe au fost elaborate şi manuale. Aspectele eticii pedagogice la maestrului Ion Daghi sunt centrate pe necesitățile studenților de a asimila calități artistice ce pot fi înfăptuite numai dacă se sprijină pe o metodologie expusă după principiul consecutiv-succesiv de însușire a conținutului mijloacelor plastice. În timpul studierii și însușirii materialului didactic, discipolii, atrași de dorința de a efectua lucrări practice în sinteză cu teoria științifică, sesizează cum evoluează treptat gândirea lor logică, precum și formarea lentă a gustului de frumos.

Cuvinte-cheie
Ion Daghi, fine arts, methodology, system, Textbooks, educational institutions,

Ion Daghi, artă plastică, metodologie, sistem, manuale, instituţii de învăţământ