Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-05 21:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2:316.77 (5) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2143) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (812) |
![]() HURDUC, Gina. Necesitate și premise ale formării elementelor culturii comunicării la vârsta preșcolară. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 416-422. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2:316.77 | ||||||
Pag. 416-422 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Communication skills are considered a global ability that includes children's communication skills that begin to form from birth and gradually develop throughout life. The development of language and communication absorbs knowledge from various neighboring fields, information that, reorganized from a methodical point of view, is interconditioned, ensuring the establishment of optimal learning conditions for the development of children's language in an interdisciplinary context. The training of communication skills occupies a priority place in the institution of early education, language being considered a permanent activity for the development of thinking, intellectual processes, in general, the child's personality. The stage of early education represents the optimal age period in language formation and in the conditions of correct organization of educational work, children practically acquire the basic grammatical rules of the mother tongue, their durability, and their correctness depending on the evolution of their personality. |
||||||
Cuvinte-cheie communication, language, speech, language development, communication development, early education, comunicare, limbaj, vorbire, dezvoltarea limbajului, dezvoltarea comunicării, educaţie timpurie |
||||||
|