Some considerations on the issue of paronyms in preschool
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
274 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-13 12:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2:811.135.1-91 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1470)
SM ISO690:2012
MOCANU, Liuba. Unele considerente privind problema paronimelor în preșcolaritate. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 423-427. ISBN 978-9975-46-617-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022
Conferința "Educația privind drepturile copilului:"
1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021

Some considerations on the issue of paronyms in preschool

Unele considerente privind problema paronimelor în preșcolaritate

CZU: 373.2:811.135.1-91

Pag. 423-427

Mocanu Liuba
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 octombrie 2022


Rezumat

The issue of paremias (proverbs, sayings) is studied both by linguists, anthropologists, psychologists, and teachers. The majority of the definitions given converge in considering paremias as forms of literary creation, forms of popular knowledge, and, last but not least, as linguistic expressions. The immensity and diversity of the distinct features approached focus on the human problems. Paremias express “concentrated drops of wisdom”, general-human truths. They are a way of children's mental processes development, especially thinking and language. Its success depends on the methods used by the teachers, some aspects being reflected in the article.

Problema paremiilor (proverbelor, zicătorilor) este cercetată atât de către lingviști, cât și de antropologi, psihologi, pedagogi. Majoritatea definiţiile care au fost date converg în a considera paremiile ca forme de creaţie literară, ca formă de cunoaştere populară şi, nu în ultimul rând, ca expresii lingvistice. Vastitatea şi diversitatea trăsăturilor distincte abordate au în centru interesul față de problemele omului. Paremiile exprimă “stropi concentraţi de înţelepciune”, adevăruri general-umane. Acestea reprezintă o modalitate de dezvoltare a proceselor psihice ale copiilor, îndeosebi a gândirii și a limbajului. Reușita acestora depinde de modalitățile la care recurg cadrele didactice, unele fiind reflectate în articol.

Cuvinte-cheie
paremii, proverbs, popular creation,

paremii, proverbe, creația populară