Articolul precedent |
Articolul urmator |
274 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-13 12:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2:811.135.1-91 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1470) |
SM ISO690:2012 MOCANU, Liuba. Unele considerente privind problema paronimelor în preșcolaritate. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 423-427. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2:811.135.1-91 | ||||||
Pag. 423-427 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The issue of paremias (proverbs, sayings) is studied both by linguists, anthropologists, psychologists, and teachers. The majority of the definitions given converge in considering paremias as forms of literary creation, forms of popular knowledge, and, last but not least, as linguistic expressions. The immensity and diversity of the distinct features approached focus on the human problems. Paremias express “concentrated drops of wisdom”, general-human truths. They are a way of children's mental processes development, especially thinking and language. Its success depends on the methods used by the teachers, some aspects being reflected in the article. |
||||||
Cuvinte-cheie paremii, proverbs, popular creation, paremii, proverbe, creația populară |
||||||
|