Articolul precedent |
Articolul urmator |
243 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-07 22:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[342.511+327+355.45](478) (1) |
Puterea statului. Sistemul și funcția organelor de guvernământ (415) |
Relații internaționale. Politică internațională. Activitate internațională. Politică externă (1443) |
Operațiuni de război în general. Tactică. Strategie. Teatru de război. Istoria campaniilor militare (158) |
SM ISO690:2012 SOLOMON, Elena. Locul și rolul instituției președintelui Republicii Moldova în domeniul politicii externe și apărării. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 1, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 1, pp. 39-41. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.9, Partea 1, 2022 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Partea 1, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: [342.511+327+355.45](478) | ||||||
Pag. 39-41 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Un stat democratic presupune existența unui funcționar care va fi garantul ordinii constituționale, stabilitatea și continuitatea mecanismului de putere, precum și cea mai înaltă reprezentare în relațiile internaționale. Obiectivul principal al articolului este de a analiza rolul Președintelui Republicii Moldova în protejarea suveranității, independenței și integrității statului în funcție de forma de guvernare. Reeșind din faptul că instituțiile democratice în lume se dezvoltă, este necesar să acordăm o atenție deosebită Președinției, ca puterii supreme de stat. De-a lungul celor treizeci de ani de independență, în Republica Moldova s-au schimbat trei forme de guvernare, ceea ce se reflectă direct în schimbarea puterilor președintelui: unele dintre ele au rămas fără unele modificări, altele s-au schimbat semnificativ. Într-o republică cu forme de guvernare prezidențiale sau mixte, președintele are o cantitate semnificativă de autoritate în domeniul protecției suveranității, independenței și integrității statului. Într-o republică parlamentară, puterile președintelui sunt, de fapt, formale și reprezentative, în timp ce gestionarea reală a statului și asigurarea suveranității, independenței și integrității sale de stat se află în mâinile ramurii executive. |
||||||
Cuvinte-cheie Republica Moldova, instituția Președintelui, relaţii internaţionale, securitatea statului, Constituţie, the Republic of Moldova, the institution of the President, international relations, state security, constitution |
||||||
|