Dialogul intercultural ca mijloc de dezvoltare a competenței lectorale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
277 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-03 08:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:008+37.035 (2)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (812)
Civilizație. Cultură. Progres (826)
Educație (14823)
SM ISO690:2012
DOMNIŢEANU, Aurelia. Dialogul intercultural ca mijloc de dezvoltare a competenței lectorale. In: ACROSS , 2021, nr. 4(2), pp. 15-19. ISSN -.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
ACROSS
Numărul 4(2) / 2021 / ISSN - /ISSNe 2602-1463

Dialogul intercultural ca mijloc de dezvoltare a competenței lectorale

CZU: 316.77:008+37.035

Pag. 15-19

Domniţeanu Aurelia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 octombrie 2022


Rezumat

În plină globalizare, dialogul intercultural a devenit o necesitate a societății actuale, acesta contribuind la dezvoltarea abilității de a învăța din experiență și de a rezona empatic cu alte puncte de vedere. Interculturalitatea, fiind un ansamblu de procese psihice, relaționale, de grup sau instituționale, presupune interacțiunea dintre diverse comunități culturale, care sunt în raport de schimburi reciproce, dar își păstrează în același timp identitatea culturală. Interculturalitatea este un deziderat UNESCO, care vede în aceasta un raport dinamic cu privire la evoluția relațiilor dintre diferite grupuri culturale, având în vedere existența unor interacțiuni echitabile și posibilitatea unui schimb de expresii culturale prin dialog. Interculturalitatea este și o componentă a noilor programe școlare de gimnaziu (2017), fiind cunoscută necesitatea participării eficiente a tinerilor din ziua de azi la viața socială și profesională. Elevii trebuie să facă față în mod activ caracterului multietnic și multicultural al societății, pentru a se raporta într-o manieră constructivă și pozitivă acestei diversități. Dialogul intercultural poate contribui la racordarea tinerilor la valorile și standardele educaționale europene, creează mecanisme de colaborare și promovează experiențe multiculturale.

Cuvinte-cheie
competenţă interculturală, dialog intercultural, competenţă lectorală