Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
281 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-03 08:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.77:008+37.035 (2) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (812) |
Civilizație. Cultură. Progres (827) |
Educație (14877) |
SM ISO690:2012 DOMNIŢEANU, Aurelia. Dialogul intercultural ca mijloc de dezvoltare a competenței lectorale. In: ACROSS , 2021, nr. 4(2), pp. 15-19. ISSN -. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
ACROSS | ||||||
Numărul 4(2) / 2021 / ISSN - /ISSNe 2602-1463 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.77:008+37.035 | ||||||
Pag. 15-19 | ||||||
|
||||||
Rezumat | ||||||
În plină globalizare, dialogul intercultural a devenit o necesitate a societății actuale, acesta contribuind la dezvoltarea abilității de a învăța din experiență și de a rezona empatic cu alte puncte de vedere. Interculturalitatea, fiind un ansamblu de procese psihice, relaționale, de grup sau instituționale, presupune interacțiunea dintre diverse comunități culturale, care sunt în raport de schimburi reciproce, dar își păstrează în același timp identitatea culturală. Interculturalitatea este un deziderat UNESCO, care vede în aceasta un raport dinamic cu privire la evoluția relațiilor dintre diferite grupuri culturale, având în vedere existența unor interacțiuni echitabile și posibilitatea unui schimb de expresii culturale prin dialog. Interculturalitatea este și o componentă a noilor programe școlare de gimnaziu (2017), fiind cunoscută necesitatea participării eficiente a tinerilor din ziua de azi la viața socială și profesională. Elevii trebuie să facă față în mod activ caracterului multietnic și multicultural al societății, pentru a se raporta într-o manieră constructivă și pozitivă acestei diversități. Dialogul intercultural poate contribui la racordarea tinerilor la valorile și standardele educaționale europene, creează mecanisme de colaborare și promovează experiențe multiculturale. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă interculturală, dialog intercultural, competenţă lectorală |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-165055</doi_batch_id> <timestamp>1719720403</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> <registrant>Universitatea „Dunarea de Jos”, Galați</registrant> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>ACROSS </full_title> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <issue>4(2)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Dialogul intercultural ca mijloc de dezvoltare a competenței lectorale</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Aurelia</given_name> <surname>Domniţeanu</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <pages> <first_page>15</first_page> <last_page>19</last_page> </pages> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>