Formarea competențelor matematice la elevi prin rezolvare de probleme applicative
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
380 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-26 09:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:519.673 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Matematică computațională. Analiză numerică. Programarea calculatoarelor (123)
SM ISO690:2012
CALMUŢCHI, Laurenţiu, FILIPOPOLSCHI, Ecaterina. Formarea competențelor matematice la elevi prin rezolvare de probleme applicative. In: Conference on Applied and Industrial Mathematics: CAIM 2022, Ed. 29, 25-27 august 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2022, Ediţia a 29, pp. 95-102. ISBN 978-9975-76-401-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conference on Applied and Industrial Mathematics
Ediţia a 29, 2022
Conferința "Conference on Applied and Industrial Mathematics"
29, Chişinău, Moldova, 25-27 august 2022

Formarea competențelor matematice la elevi prin rezolvare de probleme applicative

CZU: 37.016:519.673

Pag. 95-102

Calmuţchi Laurenţiu, Filipopolschi Ecaterina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 septembrie 2022


Rezumat

Una din problemele actuale ale instruirii preuniversitare rămâne a fi eficientizarea formării și dezvoltării competențelor matematice prin valorificarea conținuturilor practice aplicative. În articol se prezintă un punct de vedere versus identificarea criteriilor și indicatorilor care caracterizează fiecare componentă și rolul rezolvării problemelor cu caracter aplicativ în formarea competențelor matematice la lecțiile de geometrie în liceu.

One of the current problems of pre-university training remains to be the streamlining of the formation and development of mathematical competences by capitalizing on the practical applicative contents. The article presents in terms of identifying criteria and indicators that characterize each component of competence and the role of solving problems with applicative character in the formation of mathematical skills in geometry lessons in high school.

Cuvinte-cheie
competență matematică, probleme aplicative, rezolvarea problemelor, componenta cognitivă a competenței, motivaţia, reflecția, activitate, niveluri de competență matematică,

mathematical competence, applicative problems, problem solving, cognitive component of competence, motivation, reflection, activity, levels of mathematical skills