Citizens’ involvement in the european Union common commercial policy
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
302 3
Ultima descărcare din IBN:
2022-09-12 11:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.9:061.1EU (2)
Economia internațională în general. Relații economice internaționale. Economie globală (437)
Organizații guvernamentale și tipuri de cooperare (407)
SM ISO690:2012
NOWROT, Karsten. Citizens’ involvement in the european Union common commercial policy. In: Supremația Dreptului, 2021, nr. 2, pp. 21-33. ISSN 2345-1971. DOI: https://doi.org/10.52388/2345-1971.2021.e2.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Supremația Dreptului
Numărul 2 / 2021 / ISSN 2345-1971 /ISSNe 2587-4128

Citizens’ involvement in the european Union common commercial policy

Implicarea cetățenilor în politica comercială comună a Uniunii Europene

Implication des citoyens dans la politique commerciale commune de l’Union européenne

Участие граждан в общей торговой политике Ев­ропейского союза

DOI:https://doi.org/10.52388/2345-1971.2021.e2.02
CZU: 339.9:061.1EU

Pag. 21-33

Nowrot Karsten
 
University of Hamburg
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

The starting point of this contribution is, first, a factual observation and, second, a normative finding. Free trade agreements today often enjoys a high degree of public attention including controversial deliberations among and within political parties and have thus obviously turned into a politicized area of law. It is recognized that traditional concepts of democratic legitimacy developed under the conditions of the nation-state alone constitute an inadequate approach for legitimizing the respective transnational steering regimes. Rather, those scholars who are sympathetic towards a conceptual change of legitimacy favor more complex approaches comprising of ’input-oriented’ as well as ’output-oriented’ elements; legitimizing factors that are more appropriately qualified as alternatives to, or surrogates for, democratic legitimacy and find their overarching normative basis in the republican constitutional principle. Against this background, the contribution assesses the possibilities for the involvement of the general public as well as individual non-state actors in the two main phases of EU FTAs. This includes an evaluation of the direct and indirect participatory option during the negotiations of these agreements. Moreover, the contribution attempts to identify and assess the venues for participation by interested and affected non-state actors in the implementation and continued progressive development of EU FTAs.

Punctul de plecare al acestei contribuții este, în primul rând, o observație faptică și, în al doilea rând, o constatare normativă. Acordurile de liber schimb de astăzi se bucură adesea de un grad ridicat de atenție publică, inclusiv deliberări controversate între și în cadrul partidelor politice și, prin urmare, s-au transformat în mod evident într-un domeniu politizat al dreptului. Este recunoscut faptul că conceptele tradiționale de legitimitate democratică dezvoltate numai în condițiile statului-națiune constituie o abordare inadecvată pentru legitimarea regimurilor de direcție transnaționale respective. Mai degrabă, acei savanți care sunt simpatici față de o schimbare conceptuală a legitimității favorizează abordări mai complexe care cuprind elemente ‘orientate spre intrare’, precum și ‘orientate spre ieșire’; legitimarea factorilor care sunt calificați mai adecvat ca alternative sau surogate pentru legitimitatea democratică și își găsesc baza normativă generală în principiul constituțional republican. În acest context, contribuția evaluează posibilitățile de implicare a publicului larg, precum și a actorilor nestatali individuali în cele două faze principale ale acordurilor de liber schimb ale UE. Aceasta include o evaluare a opțiunii participative directe și indirecte în timpul negocierilor acestor acorduri. În plus, contribuția încearcă să identifice și să evalueze locurile de participare a actorilor nestatali interesați și afectați la punerea în aplicare și dezvoltarea progresivă continuă a acordurilor de liber schimb ale UE.

Le point de départ de cette contribution est, d’une part, une observation factuelle et, d’autre part, une constatation normative. Les accords de libre-échange bénéficient aujourd’hui souvent d’une grande attention du public, y compris des délibérations controversées entre et au sein des partis politiques, et sont donc manifestement devenus un domaine de droit politisé. Il est reconnu que les concepts traditionnels de légitimité démocratique développés dans les seules conditions de l’état-nation constituent une approche inadéquate pour légitimer les régimes de gouvernance transnationaux respectifs. Au contraire, les chercheurs qui sont favorables à un changement conceptuel de la légitimité favorisent des approches plus complexes comprenant des éléments “axés sur les intrants” ainsi que des éléments “axés sur les extrants”; facteurs de légitimation qui sont plus convenablement qualifiés d’alternatives ou de substituts à la légitimité démocratique et trouvent leur base normative globale dans le principe constitutionnel républicain. Dans ce contexte, la contribution évalue les possibilités d’implication du grand public ainsi que des acteurs non étatiques individuels dans les deux principales phases des ALE de l’UE. Cela comprend une évaluation de l’option participative directe et indirecte lors des négociations de ces accords. En outre, la contribution tente d’identifier et d’évaluer les lieux de participation des acteurs non étatiques intéressés et concernés à la mise en њuvre et au développement progressif continu des ALE de l’UE.

Результатом представленного исследования является фактический мониторинг ситуации, а также анализ нормативного материала. Сегодня соглашения о свободной торговле часто привлекают к себе большое внимание общественности, включая спорные дискуссии между политическими партиями, тем самым превращаясь в политизированную область права. Признано, что традиционные концепции демократической легитимности, разработанные только в условиях национального государства, представляют собой неадекватный подход к легитимации соответствующих транснациональных режимов управления. Скорее всего, те ученые, которые отдают предпочтение концептуальному изменению легитимности, предполагают более сложные подходы, включающие «ориентированные на результат» элементы. Факторы, которые более уместно квалифицировать как альтернативы или суррогаты демократической легитимности, находят свою всеобъемлющую нормативную основу в республиканском конституционном принципе. На этом фоне оцениваются возможности участия широкой общественности, а также отдельных негосударственных субъектов в двух основных фазах соглашений о свободной торговле с Евросоюзом. Это включает в себя оценку вариантов прямого и косвенного участия во время переговоров по этим соглашениям. Помимо этого, в нашем исследовании, делается попытка определить и оценить возможности участия негосударственных субъектов в реализации и дальнейшем прогрессивном развитии соглашений о свободной торговле с Евросоюзом.

Cuvinte-cheie
European Union, economic relations, trade agreement, law, Investment,

Uniunea Europeană, relaţii economice, acord comercial, drept, investiţie,

Union européenne, relations économiques, accord commercial, droit, investissement,

Европейский Союз, экономические отношения, торговое соглашение, право, инвестиции