Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2022-10-24 11:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (979) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4076) |
![]() GÎNCU, Irina. Languages' contribution to intercultural education in teacher training. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerinţele pieţei muncii. In Memoriam Tamara Matei, Ed. 4, 16-17 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2021, Ediția 4, pp. 195-204. ISBN 978-9975-56-893-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 4, 2021 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii" 4, Chişinău, Moldova, 16-17 aprilie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015 | ||||||
Pag. 195-204 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The development of intercultural competences becomes one of the main objective of the teacher training programmes. Students enrolled at teacher training programmes become the agents for sharing European values, for reacting thoughtfully when they deal with otherness and for promoting cultures across Europe. Knowledge of languages is not only beneficial for work, travel or sharing information. The purpose of the study is to establish a relationship between foreign languages, the intercultural competence and the practical response of educational programmes to building the intercultural competence. The article also suggests examples of intercultural practical activities designed for different language levels. |
||||||
Cuvinte-cheie intercultural competence, teacher training programmes, foreign languages, practical activities, European values, contribution |
||||||
|