Cunoașterea științifică – etapă incipientă pentru realizarea experimentelor în științe umanistice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
365 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 12:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02/.03 (2)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Cunoașterea științifică – etapă incipientă pentru realizarea experimentelor în științe umanistice. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice, 18-22 iunie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 68-73. ISBN 978-9975-46-541-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p68-73
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice 2021
Conferința "Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice"
Chisinau, Moldova, 18-22 iunie 2021

Cunoașterea științifică – etapă incipientă pentru realizarea experimentelor în științe umanistice

Scientific knowledge - first stage for experiments in the humanities

DOI:https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p68-73
CZU: 37.02/.03

Pag. 68-73

Cernei Andriana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

În societatea contemporană numită și societatea cunoașterii știința reprezintă cea mai importantă formă de dezvoltare a cunoașterii. Cunoașterea este o zonă specializată a producției spirituale, cu instrumente proprii de cunoaștere, experiență și tradiții ale activităților de cercetare, un sistem de informare și comunicare, echipamente experimentale și de laborator etc. În acest sens cunoașterea științifică necesită aplicarea conștientă a metodelor special dezvoltate, care se bazează pe realizările anterioare ale cunoștințelor. În articolul de față se realizează o incursiune în conceptul cunoașterii științifice, se propune clasificarea pe niveluri a cunoașterii științifice, fiind dezvăluite mijloacele și metodele de cunoaștere științifică a fenomenelor sociale. Tot aici cu referire la aceste mijloace și metode de cunoaștere științifică a fenomenelor sociale este detaliat modulul la alegere 5B: Metodele experimentale în ştiințele umanistice la disciplina informatică din ciclul liceal, clasa a XII-a, sunt descrise contradicțiile care au sporit atenția spre această problemă, este formulată problema de cercetare, alături de scop și obiectivele cercetării, fiind menționate rezultatele scontate.

In the contemporary society also called the knowledge society, science is the most important form of knowledge development. Knowledge is a specialized area of spiritual production, with its own tools of knowledge, experience and traditions of research activities, an information and communication system, experimental and laboratory equipment, etc. In this sense, scientific knowledge requires the conscious application of specially developed methods, which are based on previous achievements of knowledge. This article makes an incursion into the concept of scientific knowledge, it is proposed to classify scientific knowledge into levels, being revealed the means and methods of scientific knowledge of social phenomena. Also here with reference to these means and methods of scientific knowledge of social phenomena is detailed the module of choice 5B: Experimental methods in humanities in computer science in the twelfth grade, describes the contradictions that have increased attention to this problem, the problem is formulated research, together with the purpose and objectives of the research, mentioning the expected results.

Cuvinte-cheie
Cunoaşterea ştiinţifică, metode experimentale, experiment, științe umanistice, informatica, clasa a XII-a, cercetare ştiinţifică, metodele cunoașterii științifice.,

scientific knowledge, experimental methods, experiment, humanities, computer science, 12th grade, scientific research, methods of scientific knowledge