Articolul precedent |
Articolul urmator |
413 38 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 18:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.1 (224) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3944) |
SM ISO690:2012 BIVOL, Ala. Rolul familiei în formarea comportamentului elevului mic. In: Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali, 12 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS, 2021, pp. 174-181. ISBN 978-9975-46-570-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali 2021 | ||||||
Conferința "Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali" Chişinău, Moldova, 12 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.1 | ||||||
Pag. 174-181 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Family education consists of a set of systematic actions aimed at training and developing the intellectual, moral and physical qualities of the child. The behavior patterns offered by parents, the styles of parent-child relationships, the emotional quality of the family home create favorable conditions for the formation and affirmation of personality. These factors are extremely important in the formation of the behavior of the young pupil, because during this period the child's character is shaped and strengthened, marking the whole process of further development. |
||||||
Cuvinte-cheie family, behavior, pupil, development, relationship, relationship styles |
||||||
|