Articolul precedent |
Articolul urmator |
278 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-05 22:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.015.3+159.922.7 (7) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
Psihologie (3397) |
SM ISO690:2012 JELESCU, Petru, JELESCU, Raisa, JELESCU, Dumitru. Jurnalul ca metodă de studiere a genezei afirmației și negației la copil (studiu de caz). In: Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali, 12 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS, 2021, pp. 18-24. ISBN 978-9975-46-570-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali 2021 | ||||||
Conferința "Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali" Chişinău, Moldova, 12 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.015.3+159.922.7 | ||||||
Pag. 18-24 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article argues the application of the diary as a method that allowed the establishment of the genesis of two fundamental mental actions, affirmation and negation, which, being expressed initially by non-verbal means (movements, facial expressions, vocalizations, emotions, etc.), then by a series of laconic preverbal and verbal means (yes and no), play an essential and decisive role in human life and activity. The process of birth and evolutionary development of affirmation and negation is presented in the current chronological journal through scientific observations and empirical evidence for almost two years based on longitudinally recorded data from one and the same child / subject, educated in the family of authors. |
||||||
Cuvinte-cheie child, Method, diary/daily, genesis/ontogenesis, statement/Yes, negation/No |
||||||
|