Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
396 44 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 22:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.011.33:371.214.46 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 PANICO, Vasile. Unele probleme ale conținutului învățământului general. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 1(27), pp. 103-111. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.103-111 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||
Numărul 1(27) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.103-111 | |||||||
CZU: 37.011.33:371.214.46 | |||||||
Pag. 103-111 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Acest articol este consacrat unor probleme discutabile referitor la sursele, principiile și regulile, etapele și metodologia de selectare și proiectare a conținutului învățământului. Selectarea și plasarea conținutului învățământului în curriculumul și manualele școlare necesită să treacă prin filtrul „prelucrării” didactice, psihologice, igienice și a altor demersuri teoretice și normative din științe umane, socioumane și sociale. În lucrare se propune un model de analiză a activității de formare-dezvoltare a componentei atitudinale a conținutului învățământului. Procesul însușirii informației, formării și dezvoltării abilităților impune inevitabil necesitatea de activare permanentă a procesului de formare pozitivă și adecvată a atitudinilor emoționale, în caz contrar instruirea nu-și poate realiza pe deplin funcția educațională – formarea și dezvoltarea atitudinilor, care reprezintă un obiectiv major al didacticii contemporane. Atitudinile sub formă de potențial educativ sunt stocate/își găsesc reflectare în informația factologică, conceptele materiei de învățământ proiectată în curriculumul și manualele școlare, proiectate sub formă de competențe, unități de competențe referitor la societate, natură, om, tehnică și tehnologii. |
|||||||
Cuvinte-cheie conținutul învățământului, sursele, etapele și indicatorii de selectare a conținutului învățământului, formarea și dezvoltarea atitudinilor, educational content, sources, stages, and indicators for selecting educational content, training, and development of attitudes |
|||||||
|