Unele probleme ale conținutului învățământului general
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
396 44
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 22:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.011.33:371.214.46 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
PANICO, Vasile. Unele probleme ale conținutului învățământului general. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 1(27), pp. 103-111. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.103-111
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(27) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Unele probleme ale conținutului învățământului general

Some problems of general education content

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.103-111
CZU: 37.011.33:371.214.46

Pag. 103-111

Panico Vasile
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2022


Rezumat

Acest articol este consacrat unor probleme discutabile referitor la sursele, principiile și regulile, etapele și metodologia de selectare și proiectare a conținutului învățământului. Selectarea și plasarea conținutului învățământului în curriculumul și manualele școlare necesită să treacă prin filtrul „prelucrării” didactice, psihologice, igienice și a altor demersuri teoretice și normative din științe umane, socioumane și sociale. În lucrare se propune un model de analiză a activității de formare-dezvoltare a componentei atitudinale a conținutului învățământului. Procesul însușirii informației, formării și dezvoltării abilităților impune inevitabil necesitatea de activare permanentă a procesului de formare pozitivă și adecvată a atitudinilor emoționale, în caz contrar instruirea nu-și poate realiza pe deplin funcția educațională – formarea și dezvoltarea atitudinilor, care reprezintă un obiectiv major al didacticii contemporane. Atitudinile sub formă de potențial educativ sunt stocate/își găsesc reflectare în informația factologică, conceptele materiei de învățământ proiectată în curriculumul și manualele școlare, proiectate sub formă de competențe, unități de competențe referitor la societate, natură, om, tehnică și tehnologii.

This article is devoted to debatable issues regarding the sources, principles, rules, stages, and methodology for selecting and designing the content of education. The selection and placement of the content of education in the curriculum and textbooks requires going through the filter of didactic, psychological, hygienic, and other theoretical and normative approaches in human, socio-human, and social sciences. The research presents a model for analyzing the training-development activity of the educational content's attitude component. The process of acquiring information, training, and developing skills inevitably imposes the need for permanent activation of the process of positive and adequate formation of emotional attitudes, otherwise, training can not fully fulfill its educational function - training and development of attitudes, which is a major goal of contemporary didactics. Attitudes in the form of educational potential are stored / reflected in the factual information, the concepts of the curriculum designed in the curriculum and textbooks, designed in the form of skills and units of competence regarding society, nature, man, technics, and technology.

Cuvinte-cheie
conținutul învățământului, sursele, etapele și indicatorii de selectare a conținutului învățământului, formarea și dezvoltarea atitudinilor,

educational content, sources, stages, and indicators for selecting educational content, training, and development of attitudes