Strategii educaționale centrate pe subiect pentru formarea competenței textuale a elevilor din clasele primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
356 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 17:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:801.82 (7)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Surse ale lingvisticii și filologiei. Colecții de texte (62)
SM ISO690:2012
MIDRIGAN, Tatiana. Strategii educaționale centrate pe subiect pentru formarea competenței textuale a elevilor din clasele primare. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Învățământul preșcolar. Învățământul primar, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 4, pp. 212-216. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Strategii educaționale centrate pe subiect pentru formarea competenței textuale a elevilor din clasele primare

CZU: 37.016:801.82

Pag. 212-216

Midrigan Tatiana
 
Liceul Teoretic „Ion Creangă“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 aprilie 2022


Rezumat

Abordarea centrată pe subiect presupune o raportare specifică la finalitățile educației, la rolurile profesorului și ale subiectului învățării, la modalitățile de interacțiune și la metodele, mijloacele și procedeele utilizate. În studierea textului se pune accent pe descifrarea codului literar care cuprinde, printre altele: noțiuni de vocabular, sens propriu și figurat, versificație la textele lirice, procedee ale expresivității, modalități de expunere, stiluri și originalitatea exprimării, etc. Sunt prezentate în mod sistematizat strategii didactice centrate pe elev pentru activitățile de prelectură, lectură, postlectură.

The subject-centered approach involves a specific reporting on the aims of education, the roles of the teacher and the subject of learning, the ways of interaction and the methods, means and procedures used. The study of the text emphasizes the decipherment of the literary code which includes, among others: notions of vocabulary, proper and figurative meaning, versification in lyrical texts, procedures of expressiveness, ways of exposition, styles and originality of expression, etc. Student-centered teaching strategies for pre-reading, reading, post-reading activities are systematically presented.

Cuvinte-cheie
text, competență textuală, strategii didactice, elevi,

text, textual competence, teaching strategies, students