Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
387 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-23 14:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (948) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Educație și identitate. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 1(131), pp. 54-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226389 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(131) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6226389 | ||||||
CZU: 37.015 | ||||||
Pag. 54-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conceptele educație și identitate definesc o realitate diferită la nivel de conținut reflectat și de tip de cunoaștere promovat epistemologic. Asocierea lor solicită evidențierea dimensiunilor specifice, pedagogice și psihologice, abordate din perspectivă distinctă, dar și complementară. În plan pedagogic, conexiunea dintre educație și identitate evidențiază importanța procesului de formare/autoformare a conștiinței de sine a educatului (elevului), premisă pedagogică și psihologică a realizării saltului calitativ de la educație la autoeducație – direcție principală de dezvoltare a educației în societatea postmodernă (contemporană), bazată pe cunoaștere. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, identitate, conştiinţă, conştiinţa de sine, autoeducaţie, education, identity, consciousness, Self-awareness, self-education |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.6226389</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Cristea, S.</creatorName> <affiliation>Universitatea din Bucureşti, România</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Educație și identitate</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>educaţie</subject> <subject>identitate</subject> <subject>conştiinţă</subject> <subject>conştiinţa de sine</subject> <subject>autoeducaţie</subject> <subject>education</subject> <subject>identity</subject> <subject>consciousness</subject> <subject>Self-awareness</subject> <subject>self-education</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.015</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022-03-01</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Conceptele educație și identitate definesc o realitate diferită la nivel de conținut reflectat și de tip de cunoaștere promovat epistemologic. Asocierea lor solicită evidențierea dimensiunilor specifice, pedagogice și psihologice, abordate din perspectivă distinctă, dar și complementară. În plan pedagogic, conexiunea dintre educație și identitate evidențiază importanța procesului de formare/autoformare a conștiinței de sine a educatului (elevului), premisă pedagogică și psihologică a realizării saltului calitativ de la educație la autoeducație – direcție principală de dezvoltare a educației în societatea postmodernă (contemporană), bazată pe cunoaștere.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The two concepts define a different reality in terms of reflected content and type of knowledge, promoted epistemologically. Their association requires highlighting their specific dimensions, pedagogical and psychological, as approached from a distinct as well as complimentary perspective. Pedagogically, the connection between education and identity highlights the importance of the formation/self-formation of a learner’s (student’s) self-consciousness, as the pedagogical and psychological premise for achieving the qualitative leap from education to self-education – the main direction of education development in postmodern (contemporary) knowledge-based society</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>