Strategii de dezvoltare a inteligenței emoționale la manageri prin consiliere rațional-emotivă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
536 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 13:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.928.234:005.95-051 (1)
Psihologie (3416)
Tipuri de management (317)
SM ISO690:2012
JITARU, Cristina. Strategii de dezvoltare a inteligenței emoționale la manageri prin consiliere rațional-emotivă. In: Interuniversitaria, 23 aprilie 2021, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 17, Vol.3, pp. 125-131. ISBN 978-9975-50-267-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 17, Vol.3, 2021
Colocviul "Interuniversitaria"
Bălți, Moldova, 23 aprilie 2021

Strategii de dezvoltare a inteligenței emoționale la manageri prin consiliere rațional-emotivă

CZU: 159.928.234:005.95-051

Pag. 125-131

Jitaru Cristina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 5 februarie 2022


Rezumat

The manager is an indispensable person within an entity, and if he/ she is a quality manager, he knows how to lead the entity to success. In addition, there is discussed the leadership of manager. Emotional intelligence is one of the top skills of a manager. This fact, first of all, adds value to the entity in which he operates, so it is also about professional success, as well as personal success. Certainly, the use of strategies to develop emotional intelligence for managers through rational-emotive consultation contributes to increasing the quality of life directly for the client and indirectly for the community.

Cuvinte-cheie
emotional intelligence, management, manager, leader, strategy